1
Ny dator - blue screen med HDD
Postat av LufseN den 24 Oktober 2010, 20:54
7 kommentarer · 150 träffar
Hej! Idag köpte jag en ny dator med windows 7. Allt fungerar perfa med installation osv. När jag var klar med allt satte jag i min hårddisk som jag har haft i min förra dator. En SATA hårddisk på 500 gb. Efter att jag kopplat in den i moderkortet och startade datorn hittades den direkt och det var inga konstigheter.
Sen efter att jag stängt av datorn och startat den igen så får jag blue screen vid uppstartandet av datorn... Den säger att jag borde koppla ur alla nyinstallerade hårddiskar och se om problemet kvarstår.
Kopplar jag ur hårddisken fungerar allt normalt igen... Jag skulle verkligen uppskatta om någon vänlig själ där ute vet vad problemet är och hur jag ska fixa det.
Sen efter att jag stängt av datorn och startat den igen så får jag blue screen vid uppstartandet av datorn... Den säger att jag borde koppla ur alla nyinstallerade hårddiskar och se om problemet kvarstår.
Kopplar jag ur hårddisken fungerar allt normalt igen... Jag skulle verkligen uppskatta om någon vänlig själ där ute vet vad problemet är och hur jag ska fixa det.