Hejsan,
I förra veckan skapade jag en tråd(
http://www.fragbite.se/?thread ID=949442 ) för att kolla om det fanns intresse för en pokerturnering med bara Fragbite medlemmar. Fick god respons och kommer därför spinna vidare med detta.
Tyvärr så fick jag inte tillräckligt med förslag hur turneringen skulle spelas och vilken klient. Därför skapar jag denna tråden för att följa upp intresset.
Turneringen är tänkt att spelas i slutet av denna månaden, dvs. den 29e eller den 30e. Vi kommer att använda oss av en av följande 3 klienter: PokerStars, Full Tilt poker eller Svenskaspel. Inköpet kommer ligga på mellan 20$ och 50$ eller 200sek och 500sek. Hade tänkt ca 3000 i startstack och 15minuters nivåer.
Ni som vill vara med och spela kan rösta i pollen vilken klient ni vill spela på och kommentera vad ni vill ha för inköp, vilken av de 2 dagarna ni vill spela på och annat som kan vara relevant för mig som sätter upp turneringen. Var god och respektera att diskussioner som inte rör denna turneringen inte ska föras i denna tråden då det blir alldeles för rörigt för mig att hålla koll på vad folket tycker.
// Tony
####### EDIT ########
Skulle det bli så att det är Pokerstars som blir valet av klient kommer jag behöva en co-host då mitt konto inte har uppfyllt bas kraven för att hosta en egen turnering än fick jag reda på nyss av Pokerstars supporten. Kravet är att kontot ska ha tjänat mer än 2000vpp under sin existens. Finns det ingen som kan agera co-host blir vi tvungna att ha turneringen på sajten med näst flest röster.
###################
Blir det SvS hoppar jag.
Pokerstars går det också. Ingen rebuy, hellre Big stack.
Kör på pokerstars som är den största och enligt mig den bästa pokerklient.
50$ skulle vara perfekt, inte för mycket eller för lite.
Så jag säger: 200:- på SvenskaSpel!
btw, tror inte folk kommer lägga 500 kr på detta? :S 200 kr låter rimligt
Dom flesta verkar inte gilla rebuy :(
Count me out
#44.
Tror inte det är speciellt många som håller på så där som du påstår.
Hur som helst, turneringen kommer spelas nästa fredag(29.e) inköpet kommer vara 200+20kr och ingen rebuy. Kommer skapa en tråd så fort turneringen finns uppe så man kan anmäla sig, tråden kommer länkas i denna tråden.
Förövrigt kan du ju tala om alla knattar hur utbetalningssytemet fungerar på svs.
(Ska väl klargöra vad jag menade med utbetalningssystemet på svs, grejen med den är att dom vill att man ska ev printa ut deras blad för att sedan fylla i och posta tillbaka, eller bara skriva ner sina uppgifter på ett valfritt papper och posta till dom.) Något som man kanske kan tycka är lite krånligt då man kan på dom flesta siter ta ut sina vinster direkt på kortet.
Att sätta in pengar däremot det går hur bra som helst.
Nu är jag en hobbylirare men kan tänka mig att vara med om det spelas på SvS. Mest för skojs skull och det hade varit kul om denna "fragbite turnering" fick en framtid. =)
Så blir det något av detta t0ny?
När registrerningen är öppen kommer jag skapa en tråd med all info som behövs, nya tråden kommer att länkas ifrån denna. Så stay tuned.
Mer info -> http://www.fragbite.se/?thread ID=954310