Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Praktik Arbetsförmedlingen

Postat av frigo1337 den 11 Oktober 2010, 19:12
10 kommentarer · 276 träffar
Hejsan!

Jag är inskriven i ett program på arbetsförmedlingen som heter Jobbgaranti för ungdomar, har varit arbetslös i 3 månader och därför blev jag skickad på en praktik som var helt idiotisk, bära banankartonger och köra dom hit och dit i onödan så som jag uppfattade. Detta var inom kommunen på en plats där de med lite "problem" normalt jobbar, så jag drog helt enkelt och sa till min handledare att jag inte vill jobba där men får praktisera hos min pappa istället, varpå hon svarade att man inte får praktisera inom familjen och då undrar jag följande:

Vad är det för regler med praktik inom familjen? För pappa är vd för ett aktiebolag med 7 anställda och det är ju som vilket företag som helst så jag förstår inte problemet riktigt? Han äger ju inte allt utan det är ju massa investerare osv. Handledaren måste ha trott att farsan hade en enkild liten firma eller något.

Någon som vet något om detta eller har någon bra länk för jag hittar då inget :(

tack!

ps, jag har inget jobb för jag vill bara ha något ströjobb tills jag ska plugga till sjuksköterska och i min kommun är arbetslösheten stor bland ungdomar. Är också lite lat så vill slacka men ändå. ds.

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..