Tjena Fragbite!
Under mina år här på Fragbite har jag sett ett visst intresse för poker här på forumet. Det har ordnats ett par turneringar och det har oftast varit god respons. Dock var det ett tag sen sist så jag har funderingar på att ta tag i det hela och ordna en. Därför skapar jag denna tråden för att se om det fortfarande finns något intresse.
Finns det tillräckligt stor intresse så kommer jag skapa ännu en tråd för mer information där sajt, inköp, datum, tid mm. kommer tas upp. Eftersom alla sajter har en 18års gräns för att bli medlem så ser jag också helst att alla deltagare också uppfyller det kravet. Jag undersöker även möjligheterna till nån sorts sponsring för turneringen, men kan inte lova något i dagsläget.
Till sist vill jag påpeka att detta är en inofficiell Fragbiteturnering och Fragbite.se inte har något att göra med den. Jag som anordnare kommer även att delta så det inte är några oklarheter i det hela. Och så är det NL Hold'em som gäller. Har ni förslag till hur upplägget ska se ut(inköp, datum osv.) så posta dem i denna tråden så ska jag försöka göra mitt bästa så att vi får en trevlig pokerkväll.
/mvh Tony
Skulle va schysst om någon kan hjälpa.
Nu har detta problem tillkommit: Lagg när jag öppnar scoreboard. Fpsn sänks så fort jag öppnar scoreboard, även ljudet blir cp. Så om jag glappar scoreboard så glappar både ljud och spel. Håller jag däremot in scoreboard rullar ljud och allt som vanligt fast med mycket mindre fps!
Fråga han hur han kopplat strömkontakten till datorn. Bästa är nog om den sitter i jordat, helst direkt i väggen.
Vet inte om det var det men jag brukar ha mina studio monitorer direkt i väggen annars funkar dom inte lika bra. Dom kräver mycket och bra ström. Provade att sätta datorn direkt i väggen nu och då slutade scoreboard grejen inträffa i alla fall. Ingen aning.
Kan säga att jag nog spenderat totalt sett 200 timmar+ på att felsöka allt det här. Hade problem tidigare med fpsdrop osv.
Kör inte mat_queue_mode 2, ställ den på -1 för auto.
Använd inte -threads och övriga konstiga/ej fungerande launch options
-high -refresh 144 -novid -console +cl_forcepreload 1 (dock misstänker jag att +cl_forcepreload 1 kan ha med scoreboardlaggsskapandet.