×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Användbara engelska ord.

Postat av NVMDUDE den 6 Oktober 2010, 21:28
18 kommentarer · 18 178 träffar
Tjenare Fragbite!


Gymnasietider nu och man försöker satsa allt på betygen, jag speciellt på engelskan då det är en ut av de få ämnen jag tycker att jag kan ganska hyfsat. Trouble is, att jag har nu på senare tid märkt att min ordkunskap är helt åt skogen i jämfört med hur den var innan, det känns alltså att jag tappat lite.


Det svåra för mig är att jag har svårt att omväxla svenska ord till engelska. Ex, läraren frågar mig vad 'överdriva' är på engelska, jag har det någonstans i bakhuvudet att det är exaggerate eller overdo. Men just då har jag svårt att komma ihåg det. Däremot om han skulle fråga med helt tvärtom så skulle jag vetat det ganska direkt.


Så jag bara undrade om ni skulle kunna skicka mig lite användbara ord på engelska, som jag verkligen kommer få bra nytta ut av, behöver inte vara svåra, bara användbara som används ganska ofta, men inte för lätt heller iofs. Btw ni behöver inte skicka mig några listor från Google, har redan suttit och letat i ca 30-60min utan att hitta något som intresserar mig.


Väldigt tacksam för svar!


// Seagull
Föregående tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..