Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Halalslakt

Postat av mASTAW- den 3 Oktober 2010, 00:44
55 kommentarer · 885 träffar
Jag tänkte hjälpa till de okunniga här på fragbite om halalslakt. Jag vet att det man inte vet något om, är man oftast rädd för. Så istället för att flama mig nu, var god att inte kommentera alls eller skriv moget.

Här har ni en helt vanlig vardag på ett slakthus som slaktar köttet ni köper på coop/ica etc: http://www.youtube.com/watch?v =MEgIH0iPCwU&has_verified=1
(Man måste vara inloggad och över 18 för att se denna brutala behandling av djur. Personen som laddat upp klippet har fler klipp för de som är intresserade.)

Jag säger absolut inte att alla slakthus är såhär, men många ser ut på detta viset, att djuren står i kö för att bli slaktade och blir slagna innan dess. Rena Auschwitz för djur i mina ögon.(Jag har sett detta med mina egna ögon och inte bara på internet/tv och ännu en gång vill jag säga att jag INTE drar alla slakthus över en kant)

Nu till halalslakt.

Det enda ni okunniga vet om halalslakt är felaktiga halalslakt som ni sett på internet. Ni ramar in halalslakten redan där och drar alla halalslaktare över en kant. Halalslakt ÄR inte djurplågeri, det är vetenskapligt bevisat att ett djur som halalslaktas på rätt sätt dör mycket snabbare än ett djur som slaktas på dagens "vanliga" sätt. Så här ser ett ordentligt halalslakt ut:

”Innan djuret slaktas så måste:
Muslimerna inte ta djurens liv på eget bevåg utan med Guds auktoritet, man säger Bismillah.
Djuret vara friskt och utan skador.
Djuret behandlas med medlidande och vänlighet.
Djuret få mat och vatten och lugnas innan det avlivas.
Slakten ska utföras av en kunnig troende som kan genomföra den på rätt sätt.
Man använda en vass kniv. Kniven måste undersökas och slipas före och efter varje djur som slaktats.
Under slakten:
Matstrupen, luftstrupen och de stora blodkärlen till och från huvudet, arteria carotis respektive vena jugularis, skärs av utan att ryggmärgen skadas.[7]
Blodet måste helt avtappas.
Ett djur får inte se ett annat djur dö.
Djur ska slaktas under förhållanden som säkrar att djuret hanteras så skonsamt och omsorgsfullt som möjligt. Man ska helst inte använda bedövning, enligt lärda[källa behövs], innan man utför slakten, då djurets blod inte tappas ordentligt.”

Detta är ett ordentligt halalslakt och många här vet innerst inne att det låter SÅ mycket bättre än t.ex youtube klippet jag länka.

Halalslakt är INTE ritualslakt, det är inte så att halalslaktare sätter en förbannelse eller magi på köttet. Inte heller är det så att man "offrar" köttet till Allah. Utan halalslakt är bara ett sätt att slakta ett djur på bästa möjliga sätt!

Ifall någon vill motbevisa mig på något jag skrivit så vill jag gärna att ni länkar en trovärdig källa som är oberoende av någon åsikt, tillsammans med det ni vill skriva såklart!

Mvh, mASTAW!

Bjuder på alla stav och grammatikfel, kan inte bry mig mindre.

Bör halalslakt vara mer accepterat världen över?

52 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

55 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 55 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..