Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

skolan dödar kreativitet?

Postat av mjukplast den 1 Oktober 2010, 00:01
70 kommentarer · 245 träffar
Skolsystemet suger pung. Varför ska man till exempel lära sig styckeindelning? Stor bokstav? Varför går man i skolan för att lära sig en massa regler utantill, hjärntvättas till att tro att de redan utsatta reglerna är de allra bästa, without competition? Det hämmar och lamslår kreativitet hos eleverna / studenterna. Det är stelt och icke-pedagogiskt och leder ingenstans imo.

Jag har mer att säga men finner det oerhört svårt att formulera mig idag. här e nåt jag skrev innan under detta ämne, men som jag raderade (CTRL-C:ade innan :) )

blir fett lack när man ser politiker eller liknande på TV som pratar om "problembarn" som har det svårt i skolan och "vad man ska göra åt det". "Göra åt det"!? Varför försöka tvinga in barnet i en miljö det hat svårt att vistas i? Varför antar man att skolan är det optimala sättet för barn att utvecklas? Varför antar man att ett gäng på 25 st barn- och ungdomar på 7-19 år, alla med olika inlärningssätt ska har samma förutsättningar att lära sig från en enda person (läraren)?
Föregående tråd
Nästa tråd

70 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 70 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..