God kväll fragbite
Fick nyligen ett samtal från 098 075 166, där en kvinna frågade mig om jag hade en TV hemma.
"Regeringen har bestämt så att man måste betala 173 kr i månaden om man har en TV hemma."
- Jag har ingen TV hemma för tillfället, svarade jag då.
Nu till frågan.
Betalar Fragbite-medlemmarna TV-avgiften på 173 kr/mån?
Om ni inte bor i egen bostad ännu. Betalar era föräldrar TV-avgiften?
Diskutera gärna fritt angående radiotjänsten och TV-avgiften.
OnT: Ja, jag betalar tv-avgiften.
- jag har ingen tv..
- så det är inte telia-reklamen jag hör i bakgrunden då?
- ehh.....kanske har en tv då..
visste inte direkt vad jag skulle svara på det där, men har ju råd med avgiften men är segt att betala då jag inte kollar på svt =)
Varför skulle jag betala för något som jag aldrig använder?
Kollar knappt på tv och när jag gör kollar jag inte på svt.
tycker svt kan koda sina kanaler och låta dom som vill kolla på skiten betala
#7 Källa på det?
Alltså är du arbetslös eller student kan man tycka att de borde ha översyn med att man inte betalar. Men ja när du köper ny tv till exempel, beställ den hem till dina föräldrar. Företagen har skyldighet att rapportera nya tv-inköp till Radiotjänst, men om det är till den adress som redan har tv behöver de ju inte kolla upp. Sen kanske de ringer ändå nån gång, jag har ingen aning.
1. Jag betalar inte för saker jag inte använder. Vill jag se på 1an och 2an, då kan jag betala för det. Men jag låter mig inte "tvingas" till att betala för det, i synnerhet inte när jag ALDRIG har på kanalerna.
2. Jag tänker inte heller finansiera att ha två jävla hittepå-kanaler som sänder saker som "Amöbans fantastiska värld", "Dokumentär: 15-årig flicka som inte kan hålla benen stängda för 48-åriga Elof" och "Eurovision Song contest" på fredag och lördagkvällar. Är det inte det så är det Random-östeuropeisk stads filharmoniska nationalorkester. visst, jag förstår att Herr och Fru. Russinskin (72 och 75 år gamla) tycker Antikrundan är veckans händelse, men JAG tittar inte på det.
Sista punkten, som är den roligaste är helt enkelt att jag inte betalar för man "måste" inte betala. Det står i lagen att man "måste", men licensgubbarna kan inte på något sätt utöver min utsaga avgöra om jag har en TV eller inte, såvida inte den står i hallen. Min TV står inte i hallen, därav kan dem inte avgöra om jag har en TV eller inte.
De som faktiskt tror att de kan "pejla" om man har en mottagare eller inte kan ju lika gärna börja tro på tomtar, troll och näcken...
Går bara skit där hela jävla dagen. Men alla satans pensionärer gillar väl det.....
Licensmännen får inte reda på om man har andra abbonemang, dessutom, har man satellitmottagare kopplad till en bildskärm utan tv-mottagare, grattis, då pröjsar man bara för abbonemanget. Licensen innefattar inte satellitmottagare. Vissa licensgubbar hävdar dock det ändå...
Den enda info som Rånartjänst AB får är om man köper en vara med TV-mottagare på t.ex. Siba. Därför ska man betala kontant och inte skriva sitt namn på något, köpa försäkring på annat ställe.