Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bli avslappnad till föredraget

Postat av Tjorven den 28 September 2010, 15:17
27 kommentarer · 97 träffar
Imorn ska jag hålla föredrag i 5-10 min. en b kurs på gymnasienivå. Grejen är det att jag alltid blir så jäkla nervös. När jag står där framme och ska snacka brukar jag skaka och glömma bort vad jag ska säga vilket ofta leder till att jag läser innantill.

Våran lärare har påpekat ganska tydligt att hon inte gillar det men jag blir så jäkla nervös. Stammar, tappar ord och sånt.

Någon som har något knep för hur man ska lugna ner sig och ta det coolt istället?

EDIT: Höll föredraget i morse och måste säga att det gick över förväntan. Mycket bättre än tidigare gånger. Jag tog del av era tips och övade extra mycket så jag kunde i princip hela talet. Sen blev det lättare ju längre föredraget gick. Jag tänkte också på andningen som några påpekat. Jag började redan på bussen att tänka andas in andas ut. Blev lite lugnare då!

Tycker du det är jobbigt att hålla föredrag inför klassen?

50 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..