Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

internet hastighet

Postat av kristen muslim den 25 September 2010, 22:19
5 kommentarer · 48 träffar
Hej,

Jag undrar om internet surfandet påverkas (blir långsammare) om man har mycket saker på sin hårddisk. För när jag precis formaterat datorn och installerar Chrome så går allting snabbt. Men efter ett tag när man börjar samla massa saker på datorn (rensar flitigt med Ccleaner osv) så går det långsammare med internet, det är inget virus eller dylikt.

Ska det vara så?

Jag har 24/1, prövat med Firefox också, men den är ännu slöare. Sedan undrar jag också hur snabbt det kan gå som max? Alltså, t.ex 10mbit och 24mbit, märker man skillnad i surfandet på dessa hastigheter? Eller är det lika där ungefär?

Det går fortare att ladda videoklipp på Youtube och sådant, sedan att ladda ned filer har jag märkt, men just i surfandet. Är då 10 och 100mbit lika snabbt? Nä?

Vad ska man ha för hastighet för att webbsidor ska visas direkt, inte ens 1 sekund ska det ta?

Ibland kan det även hända att Chrome när man skriver in en webbadress och trycker på Enter liksom somnar till och reagerar inte förrens det gått ca 3 sekunder. Hur och varför blir det så?

Vad har ni för hastigheter? Förstår ni lite vad jag menar? Vad gör ni i så fall åt det?

Om man har en lina på 24mbit så borde väl en hemsida visas färdig direkt när man skrivit in adressen typ, eller? Hur upplever ni andra det?

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..