Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rasta hunden på dagis?

Postat av Forrest Gump den 22 September 2010, 00:04
9 kommentarer · 248 träffar
Hejsan,

Alldeles nyss var jag ute och rastade hunden. Jag gick till dagiset som ligger bara några stenkast härifrån och kastade lite boll. Efter en stund kom det en väktarbil som antagligen skulle titta till på dagiset, ut kom två små kvinnor som jobbade för företaget som hade larm på dagiset. Dessa två kom då fram till mig och sa att det inte alls var okej att ha hunden här. Jag ska tillägga att de var väldigt otrevliga.
De kom med några larviga påståenden att barnen kommer trampa i hundbajs, jag sa då att jag plockar alltid upp hundbajset efter mig.
Efter en stund så gick jag bara därifrån och tog hunden med mig.

Jag kan ingenting om hur lagarna är och så, men tydligen fick jag inte vara i närheten av dagiset, och att jag "rastade hunden" så skulle jag få böta ännu mer.
Nå, stämmer det? Om polisen kommer, vad får jag böta för?

Det är inte direkt så att jag gör någon illa eller något när jag står helt ensam i skogen inom dagisets gränser vid midnatt och kastar boll med min hund.

Till slut, varför tror alla dessa väktare och poliser att de är mycket bättre än alla andra? När jag samtalar med en trevlig ton, kan man inte få trevliga svar tillbaks att det är si och så med lagar och regler och att man kanske ska gå någon annanstans nästa gång?

MVH
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar