Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur kan man rösta blått?

Postat av JerkfiskarN den 17 September 2010, 10:22
314 kommentarer · 1 426 träffar
Morrn!

Inleder tråden med att säga att jag är inte speciellt insatt i politik och vet egentligen inte mycket mer än det som står i tidningar osv. Enda politik jag läst är Socialdemokraternas politik och egentligen bör jag ha läst Moderaternas politik innan jag startar denna tråd, men tänkte att Fragbite ska få svara istället så kan vi även få en trevlig diskussion på köpet :)
Inga personliga påhopp pls! Och Sverigedemokraterna kan vi diskutera i en annan tråd.

Egentligen har jag bara 1 fråga, men jag tror det räcker gott och väl för att starta en stor diskussion ihop med lite argument.

FRÅGA: Hur kan man rösta på Moderaterna?

Jag menar, hur många 18-24 åriga är det är rika egentligen?
Bara för eran rika pappa röstar blått så innebär väl inte att det är det bästa valet för dig som fortfarande är ung och antagligen fattig? Jag ser folk här på fragbite och facebook skriva "rösta blått!" flera ggr varje dag men jag tycker inte någon har nåt bra beslut så snälla, varför ska ni rösta blått när ni inte ens är rika?

OBS: Med rik menar jag en månadlön på 40k plus, tro inte att ni är rika bara för ni har 100k på kontot och 20k i månadslön nu, då gynnar verkligen inte Moderaterna Er!
Och som tidigare sagt, även om ni har rika föräldrar som röstar blått så gynnar väl inte det er? Med tanke på att ni troligtvis har eget boende / snart ska flytta ut.

Så, ni som ska rösta blått. Berätta gärna lite av eran situation här i livet och VARFÖR ni röstar blått.

T.ex: "Jag är 19 år och har eget företag och då kommer jag tjäna mer pga det" eller "Jag är 18 och min pappa sa att det var bra för han har massor pengar så därför röstar jag blått"

Fram med det! SKRIV ÅLDER!!

Vad ska du rösta? 18+ pls

582 personer har röstat

314 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 314 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..