Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ingen mottagning till internet

Postat av fAWGEL! den 7 September 2010, 18:35
5 kommentarer · 231 träffar
Tjena Fragbite!

Har haft ett jävla bekymmer med min laptop som började ibörjan under sommaren. Allt började att jag tog med mig laptopfanskapet till DHS10 och allt flöt på bra som det skulle. Efter färden när man var hemma så bestämde jag mig att göra en fabriksåterställning på datorn. Inga konstigheter under återinstallationen tills allt var pakat och klart när man ska ge sig ut på internet för att utrusta datorn med masviss med pogramm men där tog det stop. Fick ingen mottagning via nätverkskabel. Efter ett par dagars envis stångande med datorn så vände jag mig till försäljaren (JME DATA) för reklamation. Vi hade bra konversation och det tydde att nätverkskortet kunde ha pajat som var intergrerat på moderkortet. Vi beslöt att datorn skulle till Malmö för återgärda felet via deras tekniker så jag tog bilen ner dit. Fick sedan kontakt att de inte kunde lösa felet och var tvungna att skicka datorn till HP:s suport (HP laptop).

Jag tänke att det var ok sålänge probelemet löser sig. Få kontakt efter ett tag igen och dom säger de inte löste problemet och datorn hade kommit till malmö och var beredd att bli hemskickad till mig. Med ett stort utrop och frågetecken fick jag ta emot datorn och JME DATA sa att jag skulle vända mig till HP:s kundservice för att lösa problemet via telefonkonversation. Jag klagade att det är riktigt korkat att de inte hade löst problemet för jag hade reklamationsrätt men de sa att jag skulle vända sig till JME DATA och de säger tvärtemot.

Så nu är jag här efter 3 månaders äventyr med laptopen.

Har en HP Pavilion dv9000, 2 år gammal.
Har testat Ubunto och då fick jag mottagning men däremot inte Windows XP.

Vad ska jag göra och hur för att lösa problemet så jag får mottagning via nätverkskabel anslutning.

Tack för vettiga svar!
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..