1
Begärt återköp på inet - Hur funkar det?
Postat av markel0n den 6 September 2010, 21:03
5 kommentarer · 4 374 träffar
Hej. Köpte en dator från inet.se i delar den: Orderdatum 2010-08-27.
Med tanke på att det verkar vara fel på ett flertal(1!) delar så skulle jag gärna vilja göra ett återköp.
Bland annat har grafikkortet strulat, skärmen har strulat med att den flimrat, det blev dock bättre med ett annat uttag, men istället så började allting blinka till lite halvt när man gjorde någonting på datorn, skrev, flyttade genvägar och allt vad det nu kan va.
Som om inte detta vore nog så började även nätagget krångla, efter bara 2 dagar hade den börjat ge klickljud ifrån sig, tänk er att det sitter en liten tomte i ditt nätagg och trycker på en mus 3 gånger varannan sekund, precis så är det.
Har försökt det mesta, olika uttag, olika drivrutiner, olika upplösningar, med eller utan v-sync, kopplat om allting fyra gånger för att verkligen se till att allt stämmer ( det har stämt varenda gång men har ändå kollat igenom igen för att kanske hitta någon lösning, men icke).
Orderdatum
2010-08-27 Gjordes som sagt min order
De beställningar som levererats inom 16 dagar är det möjligt att göra återköp på. (enligt inet.se)
Idag är det 2010-09-06, Det har alltså gått 10 dagar så jag borde väl få göra ett återköp?
"Med återköp menas att ni vill att köpet går tillbaka och ni får pengarna tillbaka, med felanmälan innebär det att ni skickar in delen/delarna för felsökning, när vi verifierat fel byter vi ut/reparerar produkten i fråga och skickar ut den sedan till er.
" Enligt supporten själva på svar på e-mail.
Nu till min fråga, kan jag då alltså begära återköp på dom flesta utav delarna?
Det enda som jag känner att jag vill behålla för att sedan göra ett helt nytt köp är väl isåfall chassit och RAM minnena och hårddisken.
Tacksam för svar och jag uppskattar alla möjliga svar jag kan få.
Min kommentar till återköpet:
!ej inet.se.
Istället för att göra felanmälan vill jag nu göra ett återköp istället. Anledningen till varför jag för det första ville göra felanmälan var bland annat:
PSU Corsair TX 650w: Ger ifrån sig klickljud, 2-3 klick i sekunden om inte mer.
TFT BenQ 24 & GTX 470: Först var det flimmer
som var problemet. Sedan åtgärdades flimmerproblemet för en liten stund med att byta uttag till det som sitter direkt i väggen.
Men då fick jag istället ett annat problem, att
allting på skärmen blinkade när jag exempelvis skrev på datorn, eller flyttade på genvägar och liknande. Eftersom att orderdatumet är: Orderdatum 2010-08-27 och att man kan göra återköp inom 16 dagar så vill jag göra detta.
Det jag kan tänka mig att behålla är isånafall chassit, hårddisken, fläktarna DVD/RW, för att sedan efter återköpet använda pengarna till att göra ett nytt köp från er här på inet.se. "
Vad har ni att kommentera?
Har ni några egna erfarenheter från inet.se och hur dom hanterar supportärenden som denna?
Med tanke på att det verkar vara fel på ett flertal(1!) delar så skulle jag gärna vilja göra ett återköp.
Bland annat har grafikkortet strulat, skärmen har strulat med att den flimrat, det blev dock bättre med ett annat uttag, men istället så började allting blinka till lite halvt när man gjorde någonting på datorn, skrev, flyttade genvägar och allt vad det nu kan va.
Som om inte detta vore nog så började även nätagget krångla, efter bara 2 dagar hade den börjat ge klickljud ifrån sig, tänk er att det sitter en liten tomte i ditt nätagg och trycker på en mus 3 gånger varannan sekund, precis så är det.
Har försökt det mesta, olika uttag, olika drivrutiner, olika upplösningar, med eller utan v-sync, kopplat om allting fyra gånger för att verkligen se till att allt stämmer ( det har stämt varenda gång men har ändå kollat igenom igen för att kanske hitta någon lösning, men icke).
Orderdatum
2010-08-27 Gjordes som sagt min order
De beställningar som levererats inom 16 dagar är det möjligt att göra återköp på. (enligt inet.se)
Idag är det 2010-09-06, Det har alltså gått 10 dagar så jag borde väl få göra ett återköp?
"Med återköp menas att ni vill att köpet går tillbaka och ni får pengarna tillbaka, med felanmälan innebär det att ni skickar in delen/delarna för felsökning, när vi verifierat fel byter vi ut/reparerar produkten i fråga och skickar ut den sedan till er.
" Enligt supporten själva på svar på e-mail.
Nu till min fråga, kan jag då alltså begära återköp på dom flesta utav delarna?
Det enda som jag känner att jag vill behålla för att sedan göra ett helt nytt köp är väl isåfall chassit och RAM minnena och hårddisken.
Tacksam för svar och jag uppskattar alla möjliga svar jag kan få.
Min kommentar till återköpet:
!ej inet.se.
Istället för att göra felanmälan vill jag nu göra ett återköp istället. Anledningen till varför jag för det första ville göra felanmälan var bland annat:
PSU Corsair TX 650w: Ger ifrån sig klickljud, 2-3 klick i sekunden om inte mer.
TFT BenQ 24 & GTX 470: Först var det flimmer
som var problemet. Sedan åtgärdades flimmerproblemet för en liten stund med att byta uttag till det som sitter direkt i väggen.
Men då fick jag istället ett annat problem, att
allting på skärmen blinkade när jag exempelvis skrev på datorn, eller flyttade på genvägar och liknande. Eftersom att orderdatumet är: Orderdatum 2010-08-27 och att man kan göra återköp inom 16 dagar så vill jag göra detta.
Det jag kan tänka mig att behålla är isånafall chassit, hårddisken, fläktarna DVD/RW, för att sedan efter återköpet använda pengarna till att göra ett nytt köp från er här på inet.se. "
Vad har ni att kommentera?
Har ni några egna erfarenheter från inet.se och hur dom hanterar supportärenden som denna?






