Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Iphone dålig? Eller inte..

Postat av smOEg den 6 September 2010, 16:22
43 kommentarer · 211 träffar
http://www.e24.se/business/it- och-telekom/nio-anledningar-at t-inte-kopa-nasta-iphone_21064 03.e24?service=slideshow

1. Den är dyr.
Iphone kostar betydligt mer än de bästa Blackberry- och Android-telefonerna.

Dyr några lappar mer än liknande men du får ju vad du betalar för.

2. Det är en ”anti-teknologi”. Nu när andra mobiltillverkares modeller exempelvis kan användas till delbara ”wifi hot spots” säger Apple nej. När ska bolaget lära sig att kunderna borde diktera villkoren för tillgänglighet?

Går att fixa med jailbreak (MyWifi)

3. Inget stöd för flash.
Iphone kan inte hantera flashgrafik, något som Android erbjuder med den senaste versionen av operativsystemet.

Går att fixa med jailbreak (Cloudbrowser, finns även i appstore)

4. Ingen mulitasking.
Iphone saknar stöd för så kallad multitasking – att kunna köra flera program samtidigt. Även om det kommer framöver är det ingen ursäkt för att Apple inte erbjudit det tidigare.

Wtf?

5. Dålig batteritid.
Iphones batteritid är usel, vilket dock inte är ett unikt problem för Apple.

Minst lika bra som alla andra Mobiler.

6. Dåliga hörlurar. Detta är ett exempel på att Apple tar bra betalt men levererar en budgetprodukt.
Vänta, det är väl telefonen jag köper? Dåligt argument.

7. Ingen bra design.
Iphone har ingen bra mottagning och är inte bekväm att använda under längre perioder.
Jag gillar den. Funkar, är snygg osv

8. Ingen gratis satellitnavigering. Både Nokia och Googles Android erbjuder gratisprogram för satellitnavigering.

Inte helt säker men finns säkert nånting i appstore. Dock inte gratis.

9. Håller tillbaka annan teknik.
I och med att allt fler hotell erbjuder dockningsstationer för Ipod och Iphone hålls Åh nej! vad synd! Jag köper telefonen för att jag vill ha den. ska man hålla på sådär ska man väll ha en jävla burktelefon den e ju så miljövänlig o inga onödiga tillbehör

Det här skrev jag pga av att jag har jävligt tråkigt !

Jag är ingen apple fanboy men gillar deras telefoner.

Ni som intesäger att an behöver jailbreaka idc man gör ju telefonen bättre så why not?
Diskutera gärna om de olika punkterna!
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..