Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hade partiutfrågning idag!

Postat av HajdeNJkE den 6 September 2010, 15:37
7 kommentarer · 243 träffar
Hej!

Vi fick idag i uppgift att ta oss ifrån skolan ner på stan för att fråga ut partierna om deras huvudfrågor i detta val. Jag och min kompis fick också i uppgift att ta reda på alla partiers tycke i invandringsfrågan, eftersom jag och han blev utsedda att vara SD av våra lärare. Men det ska vi inte ta här, eftersom det bryter mot reglerna...
Låt oss bara säga att vi inte blev väl bemötta.

När vi kom till miljöpartiet så bara skrattade kärringen när jag sa att vi fick i uppgift att vara SD.

Vi kom in på miljöfrågan och jag frågade kärringen vad dom ville förbättra. Bort med kärnkraftverken, sa hon. Då frågade jag om det fanns tillräckligt med alternativ för att täcka upp energibehoven, och det fanns det, enligt henne.

Jag frågade då hur det skulle bli med alla tusentals jobb som försvinner från kärnkraften. "Det finns massvis av jobb", fick jag till svar.

Så jag frågade vart dessa fanns, och fick till svar att det fanns "lite överallt, mest på forskningsarbetsplatser".

Med ett lite lulligt svar, och aningen pressad, så bad hon min gå vidare eftersom flera stod där i kö...

Sagt och gjort så rörde vi oss mot Centerpartiet.

Ställde samma frågor där, och fick till svar att det absolut INTE fanns tillräckligt med alternativa energikällor för att täcka upp energibehovet utan kärnkraften.

Miljöpartisten anser alltså att det finns, medan hon i centern säger att det absolut inte fanns.

Vad har ni märkt av för, vad ska vi säga, "inkompetens" hittills bland partierna? Är det några som sagt något som fått dig att nästan tappa hakan, och vilka sa vad i så fall?

Vad anser ni om kärnkraften, är det något som bör avvecklas? Vad händer med alla dessa som mister jobbet då?

Go on!

Vilka ska du rösta på?

58 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..