Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

xbox 360 HDMI upplösningar

Postat av kristen muslim den 5 September 2010, 00:33
8 kommentarer · 876 träffar
Hej!

Jag har länge undrat och inte riktigt förstått detta med upplösningar.

För att sammanfatta det lite kort så sitter jag på en datorskärm från Samsung 22" och kan då alltså komma upp i 1680x1080 som max upplösning.

Så om jag tittar på ett videoklipp på t.ex Youtube, så finns det ju ibland att välja mellan 360p, 480p, 720p och 1080p, antar att desto större upplösning, desto fler pixlar och därmed bättre bild och ljud. Varför står det bara det sistnämnda i upplösningen (1080p t.ex istället för 1920x1080 eller 1680x1080)? Alltså vad innebär allt det där?

Har som nämnt i topic alltså en Xbox 360 Elite och på spelen så står det ibland typ "720p och 1080p". Vad innebär det?

Behöver jag någonting speciellt för att få den upplösningen?

Jag körde med scart innan men bilden var så grumlig, kom på då att det kanske var för att det var en låg upplösning(?), så jag kopplade in HDMI kabeln och då blev det mycket bättre bild.

Det är svårt att bara slänga iväg en fråga såhär om detta, skulle istället uppskatta om någon här kunde typ ge mig specifik och detaljerad information om det här, och hur det fungerar baserat på det jag skrivit eller undrar över så att säga.

Sitter på en 42" TV, vad har den för upplösning? Kan jag bara få högre upplösningarna (720p och 1080p) med HDMI kabel?

På Youtube är ju videorutan rätt liten, så hur kan det bli till en 720p eller 1080p upplösning?

Trodde liksom det var samma sak och inte olika saker, att det kan både vara en liten "bildruta" som på Youtube t.ex, så att säga med 1080p och en stor bildskärms upplösning?

Alltså förlåt för att det här kanske ser superkonstigt ut, men jag försöker beskriva och skriva så tydligt som det bara går.

Kom nu inte och länka till Wikipedia är ni snälla, för det är en av många sidor jag luskat igenom utan vidare svar på det jag undrar över.

Ahm, well låt oss börja såhär.. Tackar och bockar på förhand!

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..