Är jävligt irriterad idag på all reklam man blir överöst med vart fan man än går. Droppen var nyss i en spotifyreklam när nån jävla kille började hångla med mina öron! Vad fan är grejen med det? Blev så jävla äcklad där.
Hela "reklamvärlden" så att säga och allt vad det nu innebär är fruktansvärt överstyr så att det är löjligt. Ibland är det ju även reklam på youtube och liknande innan filmen spelas upp. Kommer det bli en trend?
Fyfan vad jag avskyr reklam nu när jag tänker på det. Det hamnar fanimej i samma kategori som folkmord, atombomber och Gudrun Schyman och jag skojar inte.
Det är ju en vanesak som allt annat men har ni tänkt på hur mycket reklam som ni egentligen ofrivilligt konstant utsätts för?
TV
Dator med pop-up fönster, banners, (kolla bara under FB-Loggan)
Radio, Spotify
I bussar
På bussar
I brevlådan (kopiösa mängder)
I din e-mail
Skyltar, banderoller och plakat längs vägar och dyl.
På taxibilar
Idrottsanläggningar (sargar, under hockey-is etc)
Flygplan med banderoller
I alla möjliga tidningar
Kommer ni på fler?
Liksom jag aldrig köper kvällstidningar som aftonbladet eller ens surfar in på deras hemsida, försöker jag låta bli att köpa produkter jag sett i reklamer.
Man ska inte stödja det onda och äckliga här i världen och jag föreslår att ni följer mitt exempel.
Mitt oerhört djupa och råa hat mot kvällstidningar och skvallerblaskor tynger såklart mitt huvud mer än reklamen. Tråden skulle nämligen handla om det egentligen, men jag insåg att jag skulle få sitta och skriva hela natten om jag skulle få ut allt så det vara bara och lägga ner det.
Må väl och ha en trevlig och reklamfri helg!