Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur säger man nej till en tjej?

Postat av Anii den 2 September 2010, 16:00
79 kommentarer · 4 400 träffar
Tjo!

*Varning för wall of text!

Nu har jag hamnat i ett litet problem här. Min bästa kompis blev för några veckor sedan ihop med en tjej. Hennes bästa kompis som är 19 (jag är 20) har blivit intresserad av mig, vi har hånglat, jag har pullat henne och ja...lite snusk, fast inget sex so far (saker man gör på fyllan..)

Problemet är det att hon vill träffas nu och jag är egentligen inte intresserad. Hon är snäll, trevlig och söt osv, men jag vill bara inte ha en flickvän, men jag vet inte hur man ska säga det till henne utan att hon blir besviken. Jag vill inte såra henne :(

Jag skulle kunna ignorera henne, inte svara på facebook och inte på mobilen. Men grejen är att vi går ju ut en hel del, och min polare har ju alltid med sig sin tjej som i sin tur tar med sig den här tjejen som är intresserad av mig. Så det är lite oundvikligt nästan..Jag vill ju inte sluta gå ut med mina kompisar för att gömma mig från henne, om man säger så.

Hon skriver i sms och meddelanden på facebook "när kan vi träffas", "gillar du mig" och såna där grejer. Och jag är helt enkelt för snäll för att säga som det är. Jag skulle kunna göra det till en tjej som jag aldrig skulle träffa mer, men inte till en som är med varje gång vi går ut.

Är det någon som har nån idé hur jag ska ta mig ur den här situationen på ett mjukt sätt?

Nu ska jag ut nästa helg med min polare och hans flickvän + några andra och den här tjejen följer väl antagligen med då. Så jag kommer väl kanske med en edit då :p

EDIT: Drar en uppdatering nu för att klargöra för er som tycker att jag ska säga som det är.

Jag skulle kunna göra det, men grejen är att vi har gjort så pass mycket så att det i princip är "för sent". Som jag skrev så har vi hånglat, pullat och snuskat oss en hel del. Då känns det lite konstigt att komma flera veckor efter att vi träffats och säga "Nej, men jag vill inte ha någon flickvän". Varför pullade jag henne osv? För att jag varenda gång var full helt enkelt, men den orsaken tror jag inte räcker.

Och för er som tydligen har svårt att läsa är det jag som är 20 och tjejen som är 19 ;)
Föregående tråd
Nästa tråd

79 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 79 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..