Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FUNGERANDE argument för fildelning?

Postat av hermis S den 30 Augusti 2010, 20:50
16 kommentarer · 1 180 träffar
Hejsan!

Jag läser Svenska B och ska hålla ett tal på några minuter och tänkte välja fildelning då jag har en klockren inledning som väcker intresse osv för det.

Problemet som jag har är att hitta just fungerande argument som jag kan använda (gärna fakta med någon grund).

dvs vanliga "gratis, tillgängligt, snabbt, finns mycket" kommer finnas med men de är inte tillräckligt tunga argument för att det ska bli någon vikt i talet.

Skulle verkligen uppskatta fakta om t.ex hur försäljning av biobiljetter/dvd-filmer samt veta lite mer hur pengar fördelas i alla mellanhänder vilka som faktiskt förlorar mest på fildelning. Även här har jag teorier men fakta som kan backa upp det saknas.

Kan lägga upp talet här sedan om det blir något vettigt utav det hela så att fler kan använda liknande till sina kommande sv A-B tal.

Tack på förhand.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..