När jag ska öppna upp en dvd-fil så säger datorn att det är fullt på enhet C även fast jag väljer att packa upp den i enhet D, hur kommer det sig? Varför måste jag ha plats på den ena hårddisken när jag väljer en helt annan?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#3 det är en mapp som innehåller massa temporära filer, när du t.ex. öppnar en video på youtube/öppnar en bild existerar den inte bara i din webläsare, utan den måste även sparas på din hårddisk och det är i temp mappen (den här temp mappen är dock inte densamma som systemets tempmapp)
när du ska packa upp filer läggs även de i temp mappen (systemets) först, för att sedan föras över till mappen där du vill ha dem
#7 - I winrar kan man ställa in vart filen ska packas upp först innan den kopieras till det stället du vill ha den på. Leta i menyerna så hittar du det.
Den mappen kallas för temp-mapp, eftersom filerna som är där är temporära.
#4 Ok tack för hjälpen, men jag fattar inte riktigt fortfarande hur jag ska gå tillväga =D
Sen plus att när jag kollar hur mycket ledigt det finns kvar på enhet C så har jag använt 17 GB utav 20, men jag hittar ju fan inget i enhet C som har dom storlekarna. Fan beror det på då?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
tänk efter lite för fa-an
när du ska packa upp filer läggs även de i temp mappen (systemets) först, för att sedan föras över till mappen där du vill ha dem
det ska gå att ändra plats på temp mappen
http://www.computing.net/answe rs/windows-xp/moving-the-temp- folder/119656.html
men var säker på att den ligger på en snabbåtkomlig disk, annars kommer det lagga rejält om du packar upp filer
Den mappen kallas för temp-mapp, eftersom filerna som är där är temporära.
Sen plus att när jag kollar hur mycket ledigt det finns kvar på enhet C så har jag använt 17 GB utav 20, men jag hittar ju fan inget i enhet C som har dom storlekarna. Fan beror det på då?
program
windows mappen
dokument
etc..