Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fundersam

Postat av padde.awio den 29 Augusti 2010, 19:13
4 kommentarer · 75 träffar
Jag satt och läste tråden där det pratades om maxhastighet vid fall från hög höjd osv, då kom jag att tänka på en annan sak som har med fart att göra också. Är det inte så att om man sitter i något slags fordon kan vara en bil eller en satellit eller ett flygplan och det accelererar så långsamt att du inte känner av det plus att du inte ser ut genom rutan att det rör på sig, visst är det så att man kan åka nästintill hur snabbt som helst utan att märka det?

Då måste väl det vara så att man kan hoppa omkring i fordonet osv utan flyga in i väggen längst bak i fordonet?

Sen en annan ganska vanlig "fråga" som jag har funderat på endel men aldrig fått riktigt svar på är om du åker i en bil tex en cab och ställer dig upp och skjuter med bilbåge rakt fram. Du vet att pilen skjuts iväg med en hastighet på låt oss säga 90 km/h och du kör i 90 km/h, vad händer med pilen då?

Faller den rakt ner i bilen då eller?
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..