Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kan jag få pengar för't?

Postat av phlanzz den 29 Augusti 2010, 18:27
59 kommentarer · 139 träffar
Tjenare!

Blev "påhoppad" på tågstationen för 2 dagar sedan, jag har än så länge valt att inte anmäla honom, men jag kan göra det när jag vill.
Grejen jag undrar är, kan jag få ut något av händelsen?

Händelseförloppet: Jag kommer ut från tågcentralen och går mot plattformen, när jag går förbi en bänk med 3 killar som jag inte känner, vet bara vem en av dem är men har aldrig ens pratat med honom, den killen ropar "(mitt namn), kom hit!" jag svarar "Nej." och går vidare upp på plattformen, sedan när jag kollar bakåt så har killen rest på sig och går hastigt mot mig, jag går till första dörren på tåget och trycker på knappen så att den ska öppnas, vilkent den inte gör. Killen kommer mot mig och knuffar mig våldsamt i bröstet 3 gånger varav 2 som han puttade in mig i själva tågvagnen sekundrar innan tåget börjar åka, jag vänder ryggen mot honom och slår ut med händerna och visar att jag inte vill slåss och säger "lägg av" med bestämd röst. Killen fortsätter knuffa mig i ryggen och börjar slå mot mitt huvud men missade nästan helt, nuddade mig dock lite. Jag blir tvungen att hoppa ner på tågspåret och upp på andra sidan för att komma från plattformen, han hoppade efter men gav senare upp och hämtade sina kompisar som sedan följde efter mig och min kompis in till stan, på vägen hann jag ringa polisen som jag senare pratade med.

Så min fråga är, kan jag få ut något av att anmäla honom? Jag menar, det är ju ingen så stor grej, jag är ju inte skadad eller så, men han puttade ju som sagt in mig i själva tågvagnen, så det skulle ju kunna ha gått illa ;o

Och nej, jag är inte för klen för att slå tillbaka, är 1,91 lång och väger ca 90kg och han som gick på mig är ett år yngre, någon decimeter kortare och relativt spinkig. Jag har bara den spärren i huvudet att jag inte slår någon om jag inte absolut måste eller om någon ger sig på någon som står mig nära.

Tack och hej!
Föregående tråd
Nästa tråd

59 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 59 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..