1
vill inte bli pappa, vad ska jag göra?
Postat av lillkinky den 26 Augusti 2010, 19:04
71 kommentarer · 2 175 träffar
Ja... Tänker gå rätt på sak. Jag och mitt ex gjorde slut i Mars, vi fortsatte träffas och hade sex osv. Sen nu i början av augusti hade vi sex sista gången. Vi slutade att ha sex, vi slutade nästan att träffas. Nu igår ringde hon och sa att hon ville träffas. Hon var gravid. Hon vet inte hur hon ska göra, om hon ska behålla det eller inte. Jag vill absolut inte, jag är 19 och satsar på min karriär, och de innebär jobb utomlands, helger, sena kvällar osv. Jag är dessutom inte kär i henne längre, inga sådana känslor finns kvar. Jag har tillochmed träffat en annan som jag vill vara med. Jag är inte mogen för att bli pappa, och vill speciellt inte ha ett barn med henne. Vad ska jag göra för att påverka henne på ett så bra sätt som möjligt? Jag kan inte bara säga ta bort barnet...
Jag tycker också att om man båda ska ha ansvar för ett barn så ska även båda två ha rättigheten att säga nej. Men de fungerar ju inte så...
Jag tycker också att om man båda ska ha ansvar för ett barn så ska även båda två ha rättigheten att säga nej. Men de fungerar ju inte så...