Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gåta !!!!

Postat av gtfo mofucka den 25 Augusti 2010, 17:29
18 kommentarer · 106 träffar
Tj4. Min mattelärare gav mig den här gåtan idag, har inte tänkt på den så mycket men jag undrar om någon kan svaret. gåtan är följande;

Per jobbar på ett hotell i England, på hotellet kostar 1 rum 30 pund per natt, iallafall så kommer det 3 norrmän till hotellet och säger att dom vill hyra ett rum över natten, 30pund säger Per och tar emot pengarna, han får 10pund av varje man.
Senare så kommer hotellchefen och frågar hur mycket betalt Per tog, 30 pund sa han, då säger hotellchefen att det är lågsäsong och att det bara kostar 25 pund per natt, då ska Per gå upp och lämna tillbaks pengarna, när han är utanför deras dörr så stoppar han 2 av dom 5 punden i sin ficka för att han vill ta en öl efter jobbet, och då ger han 1 pund var till varje norrman.
då har alltså alla 3 norrmännen betalat 9 pund var, och 9x3 blir 27, då borde ju Per ha mer än 2 pund över...

Nå? :D
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..