Okej nu äre så att jag har varit sjuk sen i typ Lördags, det är en j*vla halsont och en dunderförkylning. Vill bli frisk så snabbt som möjligt.
Så är det någon på fragbite som har lite tips vad man kan äta, dricka eller så? Dricker mycket té med honung.
Tacksam för svar!
09:00 - Duscha iskallt
10:20 - äta frukost
10:55 skotta snö
11:15 = frisk
1. Så fort du har vaknat upp så borstar du tänderna dirr, eftersom hela munnen är full med bakterier.
2. Fyll ett glas med ljummet vatten och tillägg cirka 2 tsk salt. Blanda som fan så att inte saltet lägger sig på botten. Gurgla saltvattnet! Luta huvudet bakåt och känn riktigt saltet mot halsmandlarna! Skölj munnen.
3. Gör en kopp te! Helst Green Tea Lemon (Citron, sjukt bra mot halsont!) - tillägg honung! Tycker du inte om honung-smaken så blanda gärna i lite mjölk och lite socker (dock inte för mycket, eftersom honung redan innehåller rätt mycket socker). Drick upp téet sakta men säkert! Klunka inte det som om det vore nån jävla vodka, utan ta det lugnt. Halsen måste känna honungen!
4. Ta en Panodil-tablett (med vatten för snabbare effekt.) Överskrid inte 1000mg! Det kan nämligen bidra till leverinflammation! Väldigt viktigt!
5. Ät en rejäl frukost! Kroppen behöver det. Gärna flingor eller nåt. Avsluta med en banan (vitaminrikt).
6. Ta en halstablett, helst Vicks Blue extra strong. För lite starkare medel så finns det Strepsils, receptfritt på apoteket.
7. Gör en citrondryck. Pressa en hel citron, tillägg vatten och drick upp. Väldigt effektivt! Blir det för surt så blanda gärna i lite socker.
Det var de tipsen jag hade att komma med! Hoppas de hjälper! Min halsont gick över på kvällen kan jag även tillägga :)
Over and out!
[Saxat ifrån en annan tråd]
Troll
Var i tråden nämns ett något pris? Gå och lägg dig p12. :)