Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jag slog ner en snattare

Postat av Bamboola_skill den 23 Augusti 2010, 11:10
66 kommentarer · 188 träffar
För nå¨gra dagar sedan när jag var på min lokala ICA-butik så såg jag två lite yngre killar, kanske i 14-15 års åldern som betedde sig lite underligt. De höll hela tiden utkick vad andra gjorde. Jag följde därför efter den på avstånd för att se vad de skulle göra.

Jag märkte att de tog en massa saker och placerade innanför sina tröjor. Jag var dock inte den enda som såg detta. En gammal gubbe såg det och tog tag i den ena killens arm och sa att han skulle ge fan i det där. Då slog killen till gubbenb och sa något i stil med "käften gubbjävel". Sen knuffade han även gubben så att han ramlade till golvet.

När jag såg detta så tappade jag fattningen och kände hur vikingen i mig väktes. Jag sprang fram och dunkade in en klockren smäll på näsan på killen. Han föll till marken och rörde sig inte. SNabbt vände jag mig mot hans kompis och var beredd på att slåss med honom. Han sprang dock iväg. Först gjorde jag ingenting sene efter nån sekund kom jag på att han hade en massa saker på sig som haninte betalat för. Jag sprang ursinnigt efter honom för att inte låta honom komma undan. Som tur var så fanns det dock en vack i köpcentrat. Jag skrek åt vakten att gripa tjuven och så skedde också (vilket nog var tur för om jag hade varit den som fått tag på killen hade jag nog suttit inne för misshandel eller dråp vid det här laget).

Jag måste säga att det kändes skönt att få försvara den äldre generationen svenskar. Jag viste att jag utsatte mig själv för fara men mitt höga moraliska tänkande satte detta åt sidan. Jag är sådan att när jag ser en orättvisa så väcks vikingen i mig och jag blir helt vild och slutar helt tänka på att jag själv eller min fiende kan bli skadad.

Vad tycker ni om detta? Gjorde jag rätt eller skulle jag låtit dem sno och misshandla den gamla gubben?
Föregående tråd
Nästa tråd

66 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 66 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..