tjenare
mammas kompis lämnade deras hund till oss i torsdags och vi ska ha den till på söndag, allt har gått asbra tills jag fick vara ensam hemma med den idag..
hundjäveln är galen som fan och attackerar mig?!?
Tänkte nyss gå å ta lite cola men kommer inte fram då hundjäveln hoppar på mig och biter och skäller högre än högt...
Vafan ska jag göra? Sjuk jävla hund med rabies eller något
#2 ingen aning
#3 jag var inte rädd, jag gick så kutar något på mig ur mörkret och jag känner att den biter och skäller som inehelveeeeeteeeeeeee, nu är jag det däremot, funderar på att isolera mig till söndag... galna hundfan
tror att det är någon pitbull/anstaff(stavning??) bladnings grej eller något, kutar in i bord utan att känna det så försöker jag mig på något sånt så kommer jag inte ha någon hand..
#7 asså den ser ut typ http://amstaff-breed.com/store /images/large/amstaff-spiked-h arness-leather_LRG.jpg blandat med pitbull, skrek hållkäften hundfan gå å lägg dig men då börja den kuta mot mig :o går hur jävla fort som helst hur ska jag hinna?
helvete jag måste ju duscha o dricka...
som CT b 4 6, not so hard..
edit: en rottweiler's bett är som att lägga 1ton per cm2 alltså biter dem väldigt hårt och skulle lätt kunna krossa benen där den biter. watch out!
Vadå ska jag sitta på rummet tills på söndag? jaja får väll göra så
#18 haha det får mamma eller pappa sköta
#19 haha va?
#20 aj.. :/ den kommer bita på det jag daskar med..,
Jävla cp-katt
Snacka om att den hunden äger dig. (och nu är jag seriös). Den tror att den är din ledare ;) Var bestämd mot den, men slå inte den.
säger att skiten ska stanna men då kutar den snabbare.. den kommer käka upp hårdhanskarna
#26 stackarn
#27 duschar en gång per dag och så nördig anser jag mig inte vara :)
#28 du har tydligen inte blivit biten av en kamphund?
kändes som att tänderna gick in i muskeln..
Och jag var bestämd men den kutar ju mot mig som fan, seriöst tar den sig in i mitt rum så kommer jag slå den.
Btw borde jag göra något åt det? vet inte om den har sjukdomar men det blöder iaf från såren jag fick
#31 har gjorts flera gånger, inte jag som ska sköta om hunden så jag tänker fan inte rasta hundfan
Usch får såna kamphundar amstaff/pitbull hundar, borde förbjudas.
ägarna svarar inte och att ringa polisen är lite att ta i
Kniv du kan använda: http://bestbuysweden.com/image s/101615.jpg
Eller så kan du alltid sätta dig på golvet och ta emot den, och gosa med den, prata lugnt, du får inte vara för hastig, eller ja, vad vet jag jag är ingen expert på kamphundar då jag bara är 16 :)
Du kan också prova att försöka vänta tills den jäveln somnar o stalka dig in i köket och lägga köttbullar in till dina föräldrars rum, när den är på plats stänger du in den, sen har du frid o fröjd! :)
Ignorera den bara, som om det är du som bestämmer. Gå bara in i hunden om den står i vägen, men inte några snabba ryck, gester osv.
ta tag i hundens mun med en hand och kläm igen så hunden inte bits och snärta den på nosen lite samtidigt som du morrar. brukar funka
Kanske låter lite läskigt/äckligt men såfort hundfan attackerar dig, stå still.
När han öppnar munnen tar du tag i underkäken så du har tummen i munnen och resten av handen runt underkäken.
Det finns ett ställe där det inte växer tänder på hundar, det är där tummen ska ligga.
På så sätt kan han/hon inte bita dig, för han/hon har inga tänder där, och kan inte på något sätt komma loss.
Tro mig, vare sig du vill det eller inte, men det funkar.
Pistol du kan använda: http://oruzja.blog.com/files/2 009/09/deagle1.jpg
Framförallt om det är en kamphund som redan tydligen försöker sätta #0 på plats, för att känna sig störst bäst och vackrast.
vad du än gör #0 så ska du absolut _INTE_ visa tänderna mot hunden, för då kommer den garanterat introducera sina tänder med ditt ansikte. (eftersom den redan bitit dig, och tydligen är aggresiv).
Vad jag föreslår att du gör är att du lugnt och sansat går och hämtar din jävla dricka, och om hunden kommer igen så tar du ett stadigt tag i nackskinnet och eventuellt halsen och slänger ner hunden i golvet, när du har honom nere på backen så håller du i för kung och fosterland!
Du kan släppa honom när du känner att hans kropp börjar slappna av i muskler och leder, då känner han sig totalt underlägsen, och bör ha lugnat ner sig.
Efter detta så har du satt hunden på plats, och han bör inte försöka att "utmana" dig mer på någon dag. Upprepa detta varje gång hunden försöker med samma procedur.
Ett tips som du inte behöver följa alls om du inte vill! :)
WALL OF TEXT!
Gick och la mig rätt tidigt igår för att slippa hundfan sen så idag följde jag #53 och det fungerade :D
försökte ta i nackskinnet men då bet den mig i armen men jag lyckades tillslut :D TACK TACK
Jaja ska gå ut nu kan inte svara mer
Skämt å sido... Säg åt hunden på skarpen?
#0 du säger att den biter dej i benen. vet inte om det fungerar men värt ett försök. ta vad du har i ditt rum för att skydda benen på bästa sätt. där hunden hoppar på dej drar du ett hårt jävla slag med knytnäven i nacken på den. om inte annat så borde hunden bli förvånad för ett ögonblick och detta ögonblicket kan vara tillräckligt för dej att trycka ner den på marken och sätta knät mot strupen på den. På det sättet sitter du den tid det behövs. 1 timme om det skulle krävas. Detta får hunden att känna sig underlägsen och vet att det är DU som bestämmer. Höj rösten åt den också så att den fattar att det är allvar!
Jag berättade vad som hade hänt för mina föräldrar och dom ringde ägaren och så lämnade dom igår tillbaks hunden till mammas kompis kusin eller något.
Tack för alla svaren :)
sak du kan använda: http://images2.ggl.com/images/ heaton2.jpg
Om den har bitit dig utan anledning skall den även avlivas.
Ett tips för att få tag i den, öppna dörren och ställ dig där, stäng till dörren lite, när han springer mot dig, öppna dörren *BAM* hundjäveln åker in i dörren och då tar du tag i han, slå till han på käften(Funkar) eller kasta saker på honom. Visa att det är du som bestämmer vad som än krävs, om ägarna klagar så visar du dina bett & säger att anmälning kommer att komma om dom inte skärper sig. Du kan även ställa hunden mellan dina ben, dina ben skall trycka på hans axel så han inte kan röra huvudet, då är han helt underlägsen, när du väl har han så, gå framåt och få med dig honom och lås in honom i ett annat rum.
Wall of text sorry, hoppas något hjälpte.
och tror inte det finns infektioner, rätt små sår som blödde ganska lite
åh nej! En amstaff! Fan jag kommer döööööööööö!
Även om det är små så finns det fortfarande infektioner & hunden bör avlivas så omgående som möjligt. Att bita en människa får den inte göra, sen kan dom även åka på böter/fängelsestraff om det faktiskt är pitbull rasen i hunden då Pitbull är olagligt i Sverige.
Men testa de andra sakerna jag sade, kan funka. Fick sparka till en tax en gång för han bet i min polares ben, jävlar va han fick ont den hunden..
Tror att den trodde att jag var någon sorts tjuv eller något, och det är en sorts typ "vakthund".
Och pitbull är ju inte olagligt i sverige ÄN men det kanske ska bli det.