Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hotet!

Postat av BOVEN den 19 Augusti 2010, 15:22
16 kommentarer · 133 träffar
Godkväll

Idag var en dyster dag.
En dag fylld av hemskheter och rädsla.
En dag av mörker.
Vad annat än att vända sig till fragbite ska man göra efter en dag som denna?

När jag vaknade i morse kände jag direkt att något var på G, jag hade det på tungan liksom, jag kunde förnimma det i luften men ändå inte sätta mitt finger på vad det var.
Jag beslutade mig för att ignorera mina orostankar och knöt istället på mig mina adidas vespa skor och begav mig
till skolan.

Det regnade, vägen till skolan var en mil lång, allt kändes så dystert och jobbigt.
När jag äntligent nått destination skola gick jag till mitt skåp för att hänga av mig. Det som hände sedan är i lite som av en dimma men jag ska trots det försöka återberätta det så gott det går.

När jag öppnade mitt skåp ramlade något ut...
Ni kan aldrig gissa vad det var, därför tänker jag berätta det direkt. Det var en pizzakartong!
"Öppna mig" stog det på den. Jag gjorde vad den befalde och fann i den en lapp. På lappen kunde man läsa följande:

"Jag vill leka ett spel! Kom till den 3e toalleten från vänster för vidare information".

Jag såg mig omkring.
Korridoren var nästan tom på folk, det var bara jag och städaren Arne.
Jag kunde inte stå emot min nyfikenhet utan gick med raska steg iväg mot äckeltoan nr 3 från vänster.

Dörren var låst.
En kort stunds lättnad förgyllde mitt hjärta och jag var just på väg att gå därifrån när dörren plötsligt slås upp med en hisklig kraft!
Det blev ett jack i väggen bakom och Arne slängde en orolig blick mot mig som jag inte tordes möta.

Jag blev som förstenad när jag fick se vad som satt på toalettstolen. Det var en man! En man klädd i vitt med en huva över ansiktet.
Jag kunde ana vem det var och mina hemska aningar blev rättfärdigade när mannen drog av sig luvan och blottade sitt fula tryne...

Det var samma man som gjort det olaga intrånget i min lägenhet för några veckor sedan.
Han stirrade med kall blick på mig och började tala väldigt långsamt.

- Du har kränkt mig och hela min personal.
Du ska få betala för ditt brott om du inte lyckas få det ogjort inom fem dagar.

Sedan slogs dörren igen med samma kraftiga smäll som förut och Arne titta ännu en gång lite oroligt över vänster axel, men jag brydde mig inte.
Förbryllat kliade jag mig i arslet och rev mig i håret.
Vad fan menade han med det? " Få det ogjort".

Det är en gåta som jag ännu inte hittat lösningen på. Därför vänder jag mig nu till er kära vänner.
Har ni något förslag på vad han menade och vad jag ska göra åt det?
Jag är i desperat behov av hjälp! Mitt liv står på spel.

MVH/ BOVEN

Trådarna var bättre förr?

46 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar