Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

hackad p.g.a gratisspotify.se

Postat av JerkfiskarN den 18 Augusti 2010, 19:04
52 kommentarer · 560 träffar
Tjena!
Kort och gott, skitsidan www.gratisspotify , där jag av nån anledning var medlem, blev hackad igår. Vilket ledde till både det ena och det andra. Låt mig förklara!

Satt och spelade 2on2 igår med en polare. Hade status "online" på msn och såg plötsligt att jag fick ett mail från Steam Support. Jaha, tänkte jag, har jag aldrig fått förut. Sekunden senare får jag ett till. Sekundrarna efter det kommer det fram i CS att jag loggats in från en annan plats och måste skriva in mitt lösen. Funkade inte!

Kollar mailen och ska se vad fan steam vill, men då är mailen borta. Ännu mer "wtf!?". Får ett till från steam samtidigt som jag är inne på mailen och hinner läsa att mailen blivit bytt blabla och sen var det borta.

Har ju vid detta tillfälle insett att jag blivit hackad och oroar mig för WoW-kontot och lite annat. Kör en massa trojan program utan att hitta något.

Mailar steam att jag blivit hackad, dock lär jag inte få tillbaka det då jag inte har cd-key eller något kvar då accountet är sedan steam / cs1.6 var helt nytt. Hade även mw2 och lite annat på kontot. Så jag köpte ett nytt med CS och CZ för cirka 140:-

Bytte lösenord på typ allt jag använder osv.

Hur som helst, idag fick jag mail från sidan www.gratisspotify.se där det står att dom blivit hackade och hackarna kommit över användares emails och lösenord bl.a

Och det visade sig att jag hade samma lösenord på dessa 3 grejer, gratisspotify, steam och msn. Inte wow som tur var :>

Nu har jag mailat dom och krävt dom på ersättning för steam accountet (värde cirka 800:-). Tror ni jag kommer få någon ersättning från en sådan sida? Dom har inte ens nåt tele-nummer i kontaktinfon så kan inte ringa och härja på dom :/

Så, passa er från den sidan.
Och det jag vill ha svar på är; Tror ni jag får ersättning?

Ersättning?

175 personer har röstat

52 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 52 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..