1
Internetproblem
Postat av Smellyjelly den 17 Augusti 2010, 22:50
2 kommentarer · 43 träffar
Hejsan alla kvällspigga fragbitare.
Har felsökt och provat runt men utan resultat.
Så därför tänkte jag vända mig hit och se om någon här haft liknande problem och hur det löstes.
Till problemet, har aldrig haft problem med varesig uppkoppling eller några oväntade dc's i något spel innan.
Men sedan förra veckan så har jag börjat uppleva ganska intensiva uppkopplings problem.
För att beskriva problemet så går det till ungefär såhär
15:00 - Loggar in på wow
15:05 - Snabbt lagg med en hög latency
15:10 - grövre lagg som tar en tid innan det går igång igen.
15:15 - DC
Såhär är en ganska bra beskrivning, och när jag fått dc så är den så pass snabb att spotify hinner ofta inte stanna, msn loggas inte ut och jag kan surfa vidare medans jag väntar på dcn.
Och nu så upptäckte jag en sak, spotify dog nu även det men jag vägrade få dc, alltså jag var kvar i "landet lagg" i wow.
Och såfort jag klickad krysset så fortsatte musiken i spotify spela.
Så tänkte, har ni haft detta problem eller vet ni hur det ska lösas?
Tack på förhand!
Har felsökt och provat runt men utan resultat.
Så därför tänkte jag vända mig hit och se om någon här haft liknande problem och hur det löstes.
Till problemet, har aldrig haft problem med varesig uppkoppling eller några oväntade dc's i något spel innan.
Men sedan förra veckan så har jag börjat uppleva ganska intensiva uppkopplings problem.
För att beskriva problemet så går det till ungefär såhär
15:00 - Loggar in på wow
15:05 - Snabbt lagg med en hög latency
15:10 - grövre lagg som tar en tid innan det går igång igen.
15:15 - DC
Såhär är en ganska bra beskrivning, och när jag fått dc så är den så pass snabb att spotify hinner ofta inte stanna, msn loggas inte ut och jag kan surfa vidare medans jag väntar på dcn.
Och nu så upptäckte jag en sak, spotify dog nu även det men jag vägrade få dc, alltså jag var kvar i "landet lagg" i wow.
Och såfort jag klickad krysset så fortsatte musiken i spotify spela.
Så tänkte, har ni haft detta problem eller vet ni hur det ska lösas?
Tack på förhand!