Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag var ute och åkte bil, jag måste erkänna att jag åkte lite för snabbt. Helt plötsligt när jag åkte runt en sväng så var det en bill som körde jätte långsamt. Jag krockade med den, sen minns jag inte mycket mer.
När jag vaknade upp låg jag på sjukhuset. Jag fick reda på att ett gäng som hade badat i närheten kommit och hjälpt till efter att jag krockat. Jag var tydligen medvetslös och en kille gjorde Hjärtlungräddning på mig.
Så jag och min familj bestämde oss för att vi ville träffa han som räddade mit liv.
Jävligt nice gjort! Hade också en liknande dock att en kille blev misshandlad och jag bröt det och det räddade troligen hans liv. Jag åkte hem till han på middag och så och vi är faktiskt goda vänner nu.
Fan vad sjukt, en liknande sak hände mig igår också
Jag var ute och åkte bil. Körde ganska långsamt faktiskt. Så kör en kille på mig bakifrån. Jag blev ganska chockad och visste inte vad jag skulle göra. Så kom det ett gäng som hade varit och badat i närheten. Jag klev ur min bil och gänget hjälpte mig att sätta mig på marken. Sen tog de ut killen ur den andra bilen. Han var medvetslös.
Jag skulle åka till mormor så jag tog min bil och åkte, jag åkte sakte och vid en kurva så var den en som körde på mig bakifrån, blev medvetlös men sedan så berättades att det kom ett gäng som hade varit och badat i närheten att dom hjälpte mig ur bilen och gjorde HLR på mig, sedan kom ambulansen och tog hand om mig..
Har nu ringt och sagt att han ska komma och hälsa på mig då han räddade mitt liv :/
Men om jag ska vara seriös så var jag faktiskt med om en aningen likadan händelse med mer tragisk utgång.
Det var för kanske 6 år sedan, det måste ha varit sommarlovet innan sexan och jag och pappa var ute på bilsemester och jag minns inte om det var i härnösand, hudiksvall eller sundsvall. Men hur som helst, vi hade lagt oss i tältet efter en lång dags resande och bestämde oss för att bara ta det lugnt då vi helt plötsligt hörde kanske 4-5 utryckningsfordon närma sig oss. Vi låg på en tältplats inte långt från den enda vägen till camping-centret.
När jag kollade ut såg jag tre stycken brandbilar och två polisbilar, som färdades mot badplatsen/restaurangen/recept ionen whatever och jag och farsan bestämde oss för att gå och kolla vad som hände. När vi kom till stranden var det kaotiskt, två stycken brandmän ropade på min pappa som hjälpte dom att dra en gummiflotte ned för stranden mot vattnet. Och när vi kollade runt gick folk och ropade en killes namn och sökte igenom vattnet.
Det gick fem minuter sen kom Svenska sjöräddningssälskapets (SSRS) med en båt som var kanske 3 meter lång och hjälpte till i sökandet efter pojken. Det gick kanske tio minuter utan sällskap, då kom dom med en kanske 7-10 meter lång båt och två stycken dykare för att hjälpa till i sökandet. Men dom vart inte långvariga, nästan precis när dykarna kommit i vattnet så hade en polis hittat pojken under bryggan och påbörjade HLR.
Sedan åkte han iväg med ambulans i ilfart och när jag och pappa läste tidningen dagen efter så visade det sig att pojken, i kanske min ålder var död...
En konstig sak hände mig igår också. Jag jobbade på sjukhuset och fick höra om en man som hade kört för hårt i en kurva och krockat med en bil. Ett gäng ungdomar som hade badat kom till platsen och räddade en man som var medvetslös. Den andra var i chock.
Men om jag skall vara seriös så dog min son i härnösand, hudiksvall eller sundsvall, minns inte riktigt. Men iaf så var han och simmade och plötsligt svimmade han p.g.a av lågt blodsocker. Tyvärr dog han samma natt :(
#21 Nej det har jag ingen emot. Tvärt om jag uppskattar när folk har en egen politisk åsikt. Men när man däremot försöker övertala någon om vad som är rätt när det (face the facts) inte finns något som är rätt utan det är olika från person till person. Det är då jag blir irriterad
Dock så gjorde du fel av att ta ut honom ur bilen, hade lika gärna kunnat ha en fraktur i rygg/nacke så du hade gjort honom förlamad. tur nu att det inte var så så man få väl säga good job, well done :)
Jo, va ute och promenera, så hörde jag en tjej skrika. "Holy fucking shit" tänkte jag och förstog att det var våldtäckt på g! Jag traska neråt i skogen som skriket kom ifrån. Jag såg kanske sju killar stå och bråka med en tjej, eftersom jag har gått på karate ett halvår så sprang ja fram till dom och spöa upp dom allihop. Tjejen som var påväg att bli våldtagen var en prinsessa och sa "ÅÅH MIN HJÄLTE, VILL DU GIFTA DIG MED MIG???" ofc svara jag ja.
#14 idioti att rösta på rött. De rödgröna pratar om en raserad välfärd som de måste komma till makten för att rädda, med ännu högre skatter. Sverige är det tredje bästa landet i världen att leva i, enligt tidningen Newsweeks topplista. Inom de fem kategorierna ligger Sverige högst när det gäller det politiska läget i landet. Sämst betyg får Sverige i kategorin utbildning och den dåliga utbildningen får de rödgröna stå för. Fyfan..
Ah, ingen i laget hade defkit, bomben tickade, det var 7sekunder kvar tills den skulle sprängas, jag går fram med defkit och deffar. De var sjukt tacksamma efter att jag räddat allas liv!
enda som hänt mig va när jag gick hem från en polare så kom det en alkis som fick hjärtattack typ så ringde ambulans hade ingen anning om vad jag skulle göra. :/
Jag har aldrig räddat någon men jag har faktiskt gjort en väldigt god gärning.. Det var såhär att jag gick ut i skogen och där låg det en brud som hade brutit foten, och hon skrek ut: "Jag pallar inte mer". Så jag tog en sten stor som min pung(=stor som fem dosor snus) och bankade mot hennes tinning tills hon till slut inte andades. Jag gick sedan hem och sov..
Dagen efter så gick jag dit igen och kollade om hon hade överlevt, och tro det eller ej mina damer om herrar, men det gjorde hon. Hon kunde dock inte prata eller se, men hennes luktsinne fungerar fortfarande. Jag tog med henne till närmaste sjukhus och jag fick 75 000 kronor som tack för hjälpen. Hon och jag bor nu tillsammans och har 4 barn, alla är invalida men väldigt snälla. Synd att hon nu för tiden inte kan ta några egna beslut utan de får jag ta åt henne, det är nämligen så att jag ska bli pappa igen, åt trillingar!
Jag måste ändå säga att detta måste vara den godaste gärningen som någon någonsin har gjort för någon annan.. Sa jag att jag har 32 slak?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Jag var ute och åkte bil, jag måste erkänna att jag åkte lite för snabbt. Helt plötsligt när jag åkte runt en sväng så var det en bill som körde jätte långsamt. Jag krockade med den, sen minns jag inte mycket mer.
När jag vaknade upp låg jag på sjukhuset. Jag fick reda på att ett gäng som hade badat i närheten kommit och hjälpt till efter att jag krockat. Jag var tydligen medvetslös och en kille gjorde Hjärtlungräddning på mig.
Så jag och min familj bestämde oss för att vi ville träffa han som räddade mit liv.
det var typ det
Jag var ute och åkte bil. Körde ganska långsamt faktiskt. Så kör en kille på mig bakifrån. Jag blev ganska chockad och visste inte vad jag skulle göra. Så kom det ett gäng som hade varit och badat i närheten. Jag klev ur min bil och gänget hjälpte mig att sätta mig på marken. Sen tog de ut killen ur den andra bilen. Han var medvetslös.
Undrar hur det gick för honom :/
Jag skulle åka till mormor så jag tog min bil och åkte, jag åkte sakte och vid en kurva så var den en som körde på mig bakifrån, blev medvetlös men sedan så berättades att det kom ett gäng som hade varit och badat i närheten att dom hjälpte mig ur bilen och gjorde HLR på mig, sedan kom ambulansen och tog hand om mig..
Har nu ringt och sagt att han ska komma och hälsa på mig då han räddade mitt liv :/
Det var för kanske 6 år sedan, det måste ha varit sommarlovet innan sexan och jag och pappa var ute på bilsemester och jag minns inte om det var i härnösand, hudiksvall eller sundsvall. Men hur som helst, vi hade lagt oss i tältet efter en lång dags resande och bestämde oss för att bara ta det lugnt då vi helt plötsligt hörde kanske 4-5 utryckningsfordon närma sig oss. Vi låg på en tältplats inte långt från den enda vägen till camping-centret.
När jag kollade ut såg jag tre stycken brandbilar och två polisbilar, som färdades mot badplatsen/restaurangen/recept ionen whatever och jag och farsan bestämde oss för att gå och kolla vad som hände. När vi kom till stranden var det kaotiskt, två stycken brandmän ropade på min pappa som hjälpte dom att dra en gummiflotte ned för stranden mot vattnet. Och när vi kollade runt gick folk och ropade en killes namn och sökte igenom vattnet.
Det gick fem minuter sen kom Svenska sjöräddningssälskapets (SSRS) med en båt som var kanske 3 meter lång och hjälpte till i sökandet efter pojken. Det gick kanske tio minuter utan sällskap, då kom dom med en kanske 7-10 meter lång båt och två stycken dykare för att hjälpa till i sökandet. Men dom vart inte långvariga, nästan precis när dykarna kommit i vattnet så hade en polis hittat pojken under bryggan och påbörjade HLR.
Sedan åkte han iväg med ambulans i ilfart och när jag och pappa läste tidningen dagen efter så visade det sig att pojken, i kanske min ålder var död...
Men om jag skall vara seriös så dog min son i härnösand, hudiksvall eller sundsvall, minns inte riktigt. Men iaf så var han och simmade och plötsligt svimmade han p.g.a av lågt blodsocker. Tyvärr dog han samma natt :(
Myt
"Men om jag skall vara seriös så dog min son i härnösand, hudiksvall eller sundsvall, minns inte riktigt"
fyfan, jag tror jag dör! hahahahah
har bara räddat en katt typ :P men stolt var jag ;)
OT: GJ!
EDIT: Hur fan kan en som reggat 04 07 bli oldschool bullshit..
Idag bor vi i ett rosa slott osv, rätt nice
Era historier lät rätt fjantiga faktist...
Vet ej varför, lät så jävla kul ;)
(aftonbladet)
Moderater är horor och pack säger tidningen säger tidningen suppernews
(Expessen)
enda som hänt mig va när jag gick hem från en polare så kom det en alkis som fick hjärtattack typ så ringde ambulans hade ingen anning om vad jag skulle göra. :/
blablalba Jag är oldschool. Gå och lägg dig etc. etc.
Hans dörr var väldigt svår att öppna men jag lyckades dra upp den till knölade dörren.
k?
Dagen efter så gick jag dit igen och kollade om hon hade överlevt, och tro det eller ej mina damer om herrar, men det gjorde hon. Hon kunde dock inte prata eller se, men hennes luktsinne fungerar fortfarande. Jag tog med henne till närmaste sjukhus och jag fick 75 000 kronor som tack för hjälpen. Hon och jag bor nu tillsammans och har 4 barn, alla är invalida men väldigt snälla. Synd att hon nu för tiden inte kan ta några egna beslut utan de får jag ta åt henne, det är nämligen så att jag ska bli pappa igen, åt trillingar!
Jag måste ändå säga att detta måste vara den godaste gärningen som någon någonsin har gjort för någon annan.. Sa jag att jag har 32 slak?