Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moppe trim!

Postat av Kaxigkatt den 12 Augusti 2010, 22:15
30 kommentarer · 562 träffar
ciaaaao!

Har en Rieju Drac -02 som toppar runt 65 med ett härligt ax, vill dock ha en något högre topphastighet, hade tänkt mig runt 80, så idag plockade jag bort avgasröret för att se om det satt en plugg i kröken, vilket det inte gjorde, så den är väl antagligen borttagen, men då är den förmodligen strypt på något annat vis, eftersom dragen plugg bör ge en högre hastighet. Testade även att ta bort en bricka som satt mellan cylinder och förgasare, i slutet på den slangen som går där, precis intill cylindern, men detta gjorde ingen skillnad. Så nu undrar jag om alla moppefantaster här på Fragbite har några enkla tips för trim, dvs. inte massa fix med förgasare osv. utan ex. om det sitter några andra pluggar/strypningar på mopeden, och isåfall vart. Annars blir det antagligen till att köpa ett effektör, men ändå värt ett försök.

Så ös på med förslag på enkla trimknep!

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..