Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Playstart håller mitt konto som gisslan

Postat av Ejziponken den 12 Augusti 2010, 16:35
138 kommentarer · 272 träffar
Playstar håller mitt konto som gisslan.

Idag ville jag ta bort ett konto som är registrerat med mina personuppgifter på Playstar.se. Föreningen Playstar kräver inte att man bevisar att man är den man utger sig att vara när man registrera sig. Så det är fritt att använda vilka uppgifter som helst (brott mot svensk lag). Man trycker helt enkelt bara på en knapp så är man registrerad.

Men när man väl vill gå ur föreningen så måste man skriva under ett papper och skicka med snigelpost och betala portot på 6 kr för att de ska ta bort kontot.

- Det handlar inte om pengarna!

De vill inte exempelvis ringa det telefonnummer som är registrerat och de vill inte heller på andra vis underlätta för medlemmen att ta bort sitt konto genom att man mailar från den registrerade mailen eller rent av att låta medlemmen logga in och ta bort sitt konto.

Vad tycker ni om detta system? Borde de åtminstone inte kräva samma signatur när man blir medlem som när man vill gå ur föreningen? Kanske borde de betala portot? Kanske bordet det stå någonstans när man registrera sig vad som krävs för att gå ur föreningen? År helt säker på att det inte stod något om detta 2008 när kontot blev registrerat.

Så en liten varning till er alla. Det är lite jobbigare att gå ur föreningen Playstar än att gå med i den. Förbered er på att ert konto hålls som gisslan. Jag vet inte varför man beslutat att göra så svårt för medlemmarna som möjligt i föreningen. Kanske är det för den senaste tidens skandaler som man desperat håller kvar medlemmarna så länge som möjlig?

EDIT:

Jag vill bara sticka in med att Bamsegrill har faktiskt lyssnat lite på vad jag haft att säga. Så de har faktiskt erbjudit oss medlemmar att skicka ett brev till adressen som kontot är skrivet på. Det tycker jag är ett steg i rätt riktning och mycket säkrare än att medlemmar själva ska skicka ett brev.

Man behöver ge dem sitt personnummer så skickar de ut ett brev. Går bra via IRC och mail.

(18:31:36) (bamsegrill) Antingen skickar man ett brev själv, eller så får man vänta på ett brev från oss

(15:33:28) (Halken) BCS|Ejziponken: det kostar dig 6 kr att skicka ett brev. vi kan ersätta det om du känner att du inte har råd

Edit:

[msg: fisher]: blanketten ni skickade ut, räcker de om jag scannar in och skickar via mail?

(13:53:50) (fisher) Så du har köpt en scanner?

(13:53:57) (BCS|Ejziponken) jag har alltid haft en scanner.

(13:54:06) (BCS|Ejziponken) har aldrig tänkt å scanna mitt legg.

(13:54:10) (fisher) Nej blanketten ska skickas tillbaka med frimärket du fick

(13:54:14) (BCS|Ejziponken) varför?

(13:54:19) (fisher) För vi bestämt så

(13:54:22) (BCS|Ejziponken) Ja men varför?

(13:54:25) (BCS|Ejziponken) motivera.

(13:54:31) (fisher) För vi vill ha det stå för att bokföra det

(13:54:37) (BCS|Ejziponken) Ni kan ju skriva ut det?

(13:55:16) (fisher) neh vi har ingen skrivare med färg i

(13:55:31) (fisher) Så fixa det och posta tillbaka det :) tack för pratstunden

(13:55:32) (BCS|Ejziponken) Hur skrev ni då ut blanketten med färg?

(13:55:40) (fisher) Skrev ut den på min dator

(13:55:43) (BCS|Ejziponken) dåså?

(13:55:47) (fisher) fick åka mellan örebro och Lindesberg med dom

(13:55:48) (fisher) 4 mil

(13:55:55) (fisher) Nu har du fått svar bbl

13:58:23) (fisher) Du kan också köpa ett nytt porto och kurvert och på så sätt skicka tillbaka vårat porto och kuvert i ditt nya kuvert med ditt egna porto annars använder du vårat proto och kuvert att skicka tillbaka blanketten

(13:59:31) (BCS|Ejziponken) Så ni kräver att få tillbaka brevet? Tänk om jag ändrat mig och inte vill gå ur föreningen?

(13:59:55) (fisher) Mm då skickar du tillbaka brevet med ditt egna porto

(14:00:10) (BCS|Ejziponken) Jag fick aldrig brevet med posten, tror dom slarvat bort det.

(14:00:18) (fisher) Okej

(14:00:34) (fisher) Får ringa till posten och kolla vart det tagit vägen :)

(14:00:40) (BCS|Ejziponken) Yepp

(14:00:48) (BCS|Ejziponken) Dom spårar inte brev. :)

(14:01:02) (BCS|Ejziponken) om ni nu inte betalade extra för varje brev så ni fick ett kollid.

(14:01:10) (BCS|Ejziponken) ganska mycket extra.

(14:03:07) (BCS|Ejziponken) Hur exakt hade ni tänkt bokföra om jag mailat in en kopia på mitt legg som du bad om?

(14:03:31) (BCS|Ejziponken) Även Melin krävde detta.

(14:05:59) (fisher) Ok du får ta det med han då :)

(14:06:05) (BCS|Ejziponken) Du har sagt det med.

(14:06:07) (fisher) Ska ringa lite samtal har viktigare saker för mig nu

(14:06:12) (BCS|Ejziponken) Du har sagt det med.

(14:06:13) (fisher) så kommer dra iväg

(14:06:15) (BCS|Ejziponken) Du har sagt det med.
Föregående tråd
Nästa tråd

138 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 138 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..