Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Red dead redemption achivement guide

Postat av Låstkonto12829 den 10 Augusti 2010, 02:34
8 kommentarer · 374 träffar
Drog ihop en guide nu på natten när man inte har något att göra

What about hand grenades?
(get a ringer in a game of horseshoes)

Detta var då den första achivementen jag fick på Red dead redemption. För att få den ska du tävla i att kasta "hästskor". Det finns en snubbe i mcfarlanes ranch som man kan välja att möta. För att få achivementen ska du då kasta hästskon och få hästskon att snurra runt ”pelaren”. Tog tid att förstå hur man skulle göra för mig i alla fall. Går att kolla utubeguider för den.

Austin powered
(complete Twin rock, Pike´s basin and gaptooth breach hideouts in singleplayer)

Det är som det är skrivet. Man ska klara alla dom gang hideout´sen

Evil spirits
(complete tumbleweed and tesoro azul gang hideouts in single player)

Samma där

Instinto asesino
(Complete fort Mercer and Nosalida hideout in single player)

Samma där

Fightin´around the world
(Knock someone out in meelee in every saloon in singleplayer)

På denna achivement ska du slå ner en kille i varje salong på spelet i single player MED NÄVARNA. Gå till salongerna och slå ner dom sen sticker du. Jag föreslår att du inte springer runt och letar efter salonger utan gör den under storyns gång. Kommer du inte i en stad, kolla om dom har salong. Har dom det är det bara att veva med armarna.
Ställen: Escalera, Chuparosa, Casa Madrugada, Armadillo,Thieves Landing och Blackwater säg till om jag glömt någon.

Strange things are afoot
(complete a task for a stranger)

Strangers möter du under storyns gång. Dom syns som svarta frågetäcken (?) eller uttropstecken(?) på kartan. Du ser det på kartan om du springer förbi någon.
People are still strange

(Complete 15 tasks for strangers)

Som det står

Buckin awesome
(Break the Kentucky saddler, the american standarsbred and the hungarian halfbred)

Du ska då få de sorternas hästar att bli tama genom att ta ett rep runt dom och sätta dig på deras rygg. Sen drar du till en general store och köper något som heter antingen ”kentucky saddler” ”the american standardbred” ”the hungarian halfbred” beroendes på vem du tog. Hungarian half bred är en vit häst som man kan hitta i mexico. Jag hittade den runt ”Casa Madrugada”. American standardbred är en svartr häst som man hittar utanför Blackwater i the great plains, på vissa tv apparater ser den mörkbrun ut. Kentucky saddler är en guldfärgad häst som jag hittade runt Mcfarlanes ranch.

Clemency pays
(capture a bounty alive)

Så som det är skrivet. Vid alla ”polis stationer” Finns det lappar som dom sätter upp varje morgon. Där står det att du ska fånga eller döda en viss person. Allt du behöver göra är att fånga honom.

Bearly Legal
(kill and skin 18 grizzly bears)

Som det är skrivet. Jag föreslår att du går till Tall Trees där dom är lättast att hitta.

He cleans up well
(Obtain the elegant suit)

Den köper du på Thieves landing efter att du spelat en pokermatch. Vid tailor. När du köpt den kan du fuska i Poker (du måste ha den på dig.) Kommer dom på dig när du fuskar blir du utdragen i duel.

More then a fistful
(Earn 10 000 dollar in single player)

Samla på dig 10 000 dollar under spelets gång. Du behöver alltså inte ha allt samtidigt.

Frontiersman
(Obtain Legendary rank in single player challange)

Få legendarisk rank i någon challange. Jag föreslår att du fixar treasure hunter. Kolla youtube guide efter treasure hunter legendary rank. Där får du alla locations. Du kommer att tjäna MASSA pengar också.

The gunslinger
(Score a headshot on any enemy using expert targeting mode)

Gå in i options sen ändrar du till ”expert targeting mode” siktar mot någons huvud och skjuter.

Man of honor/chivalrys dead
(attain highest fame rank and either the highest honor rank or lowest honor rank)

Du måste ha högsta famerank. Sen högsta ELLER lägsya honor rank. Har du bandana på måste du ta av dig den. Annars får du varken fame eller honor. Jag gjorde så att jag fick lägsta eftersom att jag hade bandana på mig under hela spelets gång. Det var den 3 sista achivementen jag gjorde. Om du gjort samma misstag som mig så är det nog lättast att fixa lägsta honor och högsta fame så här. Du har ganska mycket pengar när du varvat det om du gjort alla challange osv. För att få högsta fame snabbt så kan du gå till ett pokerbord fuska så att dom märker dig med mening. Sen skjuter du pistolen ur handen på dom så får du runt 100 fame. När alla vid pokerbordet är borta så går du och sparar och återvänder till pokerbordet. För att få lägsta fame så föreslår jag att du sticker till blackwater. Köper massa ammo. Klättrar upp för byggnaden på andra sidan tågstationen och börjar skjuta folk tills du har lägsta honor. Du kan också göra achivementen Friends in high places samtidigt. För när du har en bounty på 5000 dollar. Så springer du ner för byggnadern och in i tågstationen där du lämnar in ditt ”pardon letter” fort som ögat.

On the trail of the vaca
( Uncover every location on the map in single player)

I varje stad och småstad så går du till general store och köper en karta där det står t.ex ”tall trees” etc. I Escalera är det Gunsmith man köper hos tror den heter ” perdido”är inte säker.

Mowing them down
(kill 500 enemies with a mounted weapon in any game mode)

Om du är med en kompis eller själv så går du till ”el presidio”, i en private room så att ingen kommer och stör er, dödar dom 2 vakterna där så ni blir efterlysta. Täcker varsin port med kanonerna och dödar 500 med kanonerna. Dör ni är det bara att springa tillbaka.
Sen har vi några achivements med ”500 med rifle in any game mode”, 500 med pistol in any game mode” och 250 headshots in any game mode”

Unnatural selection
(kill one of every animal species in the game in any game mode)

Gör den i single player där du antagligen dödat mest sortes djur. Finns bra guide på youtube om denna.

Have gun will travel
(Complete all hideouts in single public free roam session)

Du ska klara alla gang hideouts utan att byta free roam eller att stänga av xboxet eller spelet. Gör alla i sträck med andra ord.

Slow on the draw
(Get 10 assist in a single hideout in a public free roam session)

Skjut alla gubbar på gang hideouten en gång sen byter du target och gör samma på så många som möjligt sen kommer dina posse kompisar att döda dom och du får assist.

Create a posse
(create a posse and get the maximum number of members)

Gör en posse och få max antalet medlemmar

The quick and everyone else
(be the top scoring player in any three consecutive ffa games)

Vinn 3 ffa matcher irad. Har du kompisar så kan du göra ett trick. Du och en kompis sticker till t.ex mcfarlanes ranch online. Sen trycker ni samtidigt på join. Sen när en av er kommer in så invitar han den andra. När ni båda är inne så startar ni så fort som möjligt. Någon av er förlorar Shootouten med mening och lämnar matchen. Sen kommer du till rummet där man ser vilka som är inne. Invitar din kompis igen och samma visa 3 gånger irad. Kommer det in någon random som ni inte vill spela med så tar ni ”votekick” på honom.
Du kan göra samma på achivementen Go team! Också.

Red dead rockstar
Får du på något sätt. Behövs ingen riktig guide för den. Döda en snubbe ”public multiplayer match).

How the west was won
(Reach the top rank of multiplayer experience)

Bli lvl 50 online.

Most wanted
(Become a public enemy for 10 minutes and the escape alive in multiplayer)

Döda så du blir public enemy forsätt döda i 10 min. Sen ber du din kompis att vara redo med en häst. Du springer ut tar hans häst och rymm därifrån.
Sen finns det mission achivements som du får när du klarat uppdrag

Manifest destiny

(kill the last buffalo in great plains in single player)
Döda alla buffalos i single player. Du komemr nog inte ta alla direkt så du får återgå dit när du inte hittar mer.

Spurred to victory
(complete 20 story missions without switching to a new horse at hitching post)

Klara 20 uppdrag i sträck utan att komma med en ny häst till hitching post.
Heading south on white bronco (secret)

(Evade the us marshals while riding the hungarian half bred)
Undvik ”us marshals” genom att rida med en hungarian half bred ifrån dom. Det kommer stå ”The us marshals have got u on you trail” eller något sånt. Döda alla poliser i blackwater t.ex och spring därifrån. Har du tur kommer dom dirrekt.
Obs: Us marshals är inte den vanliga polisen!

Gold medal
(earn a gold medal rank for combat mission in single player)

Få en guld medalj i ett krigsuppdrag. Det lättaste är ett uppdrag som heter ”political …..” (kommer inte ihåg har inte tillgång till xboxen men det är ett uppdrag i armadillo. Gå in i mission loggen för att göra om den). Det krävs att man får 6 headshots och 100% accuracy

High roller
(Win over 2000 chips in a hand of poker)

I Blackwater spelar man om mycket pengar så där är det enklast att få den. Ha på dig elegant suit och fuska. Satsa mycket chips för då tror dom att du har bra kort.(funkade för mig)

No dice
(complete a game of liars dice without losing a single die)

Spela liars dice utan att förlora en tärning. Finns inget trick för detta.

Coop missions behöver jag inte skriva ni förstår dom.

Har jag missat någon? Hoppas det hjälpte något iallfall

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..