1
Leverpastej Innehållsförteckning Äckligt
Postat av korvkorv1337 den 1 Augusti 2010, 02:17
43 kommentarer · 8 738 träffar
Jag satt och åt smörgås, leverpastej och saltgurka häromdagen och ville ha något att göra medan jag åt.
så jag läste innehållsförteckning på leverpastejs paketet och såg detta: Grislever (31%), FETT FRÅN GRIS MJÖLK, griskött (7%), vatten, potatismjöl, socker, BINDVÄV FRÅN GRIS, koksalt, svamp, kryddor, konserveringsmedel.
Direkt när jag läste fett från gris mjölk och bindväv från gris, spotta jag ut smörgåsen och spydde nästan, vad fan har dom fett från gris mjölk i för?
Det behövs ju fan inte, inte bindväv heller.
Ni som säger att det har en anledning, vad är då anledning vilket jag frågar i tråden.
Såhär ska det se ut om det ska vara riktig leverpastej som inte har gäddögon och ödle klor i sig: 1 st gul lök
2 2 msk smör
4 4 st ansjovisfiléer
400 400 g kalvlever
2 2 tsk salt
1 1 tsk nymalen svartpeppar
2 2 tsk torkad mejram
2 2 tsk torkad timjan
1 1 st ägg
1 1 dl vetemjöl
2.5 2.5 dl vispgrädde
1 1 dl mjölk.
Vad för matvaror känner ni till som har äckliga ingredienser i sig?
så jag läste innehållsförteckning på leverpastejs paketet och såg detta: Grislever (31%), FETT FRÅN GRIS MJÖLK, griskött (7%), vatten, potatismjöl, socker, BINDVÄV FRÅN GRIS, koksalt, svamp, kryddor, konserveringsmedel.
Direkt när jag läste fett från gris mjölk och bindväv från gris, spotta jag ut smörgåsen och spydde nästan, vad fan har dom fett från gris mjölk i för?
Det behövs ju fan inte, inte bindväv heller.
Ni som säger att det har en anledning, vad är då anledning vilket jag frågar i tråden.
Såhär ska det se ut om det ska vara riktig leverpastej som inte har gäddögon och ödle klor i sig: 1 st gul lök
2 2 msk smör
4 4 st ansjovisfiléer
400 400 g kalvlever
2 2 tsk salt
1 1 tsk nymalen svartpeppar
2 2 tsk torkad mejram
2 2 tsk torkad timjan
1 1 st ägg
1 1 dl vetemjöl
2.5 2.5 dl vispgrädde
1 1 dl mjölk.
Vad för matvaror känner ni till som har äckliga ingredienser i sig?
Fett från grismjölk?
137 personer har röstat