http://wiki.ironchariots.org/i ndex.php?title=50_reasons_to_b elieve_in_god
Här är alla argument för gud... krossade.
Vill bara att "Fick en Snilleblixt"/"Hare Krishna" och "JesusKr.Regerar" ska kolla på den innan de skriver mer skittrådar.
OBS: Pollen är enbart för att påpeka hur korkade Hare Krishnas pollar är eftersom dem är exakt likadant utformade och vinklade så att man blir tvungen att välja det ena svaret om man inte vill "erkänna" sig som en idiot. Förhoppningsvis (dock inte troligt) så kanske det här väcker honom ur sin ignorans.
#95 Du vet väll att man inte till 100% är säker på big bang? Eftersom att om universum skapades utav något som big bang, vad kom big bang ifrån? Och vad fanns före det?
Sedan finns det olika teorier om big bang, en utav dem är att universum går i en loop, d.v.s:
universum>big crunch>big bang>universum>big crunch>big bang osv.
Annars är den ursprungliga teorin att den inte är oändlig... men kan växa oändligt utan stopp fr.o.m. starten (big bang).
Men som sagt, jag förespråkar inte big bang, ser den däremot som en mer trovärdig teori.
Alla trodde att jorden var platt för ca 600år sedan för att dom inte hade kunskap om vad som kom efter.. Och samma sak är det med bigbang ://
Va ju snarare så att big bang kom från något o gud inte kom från någonstans : o
Känns ju inte som gud väntade 239084823042390472380497238047 23894+2374+2349234232372389047 023847203948902347802394782390 472390472390472390423904723904 8239+4892342304234230420323804 2394823948239048u23908423 o ännu mer o sen skapade han jorden ????? ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHH
DÅ känns ju big bang troligare det är säkert en slump men mkt troligare
#110 Inte nödvändigtvis. Tänk dig om all materia alltid funnits, men bara sett olika ut genom tiden. Oändlighet... ett begrepp som inte går att mäta, något som inte går att mäta går heller inte att motbevisa.
Även fast jag är nästan helt emot religion kan jag tycka att det är okej på ett personligt plan, som tröst t.ex. Men om man sätter sig emot evolutionsteorin och blandar in religion i utbildning och politik.
Bara för att du är en sån person som skulle göra något sånt så betyder det inte att alla är precis som du.
Lär dig skillnaden med budskap och argument innan du kommer med korkade inlägg.
#113 Det är just därför det kallas "teori" ;) eftersom det inte är bevisat.
#115 Märks ju helt klart att du blir skitsur när folk motargumenterar din religion... undrar egentligen vem det är som är den äckliga lilla tönten... no offence ;)
Han har rätt till att säga att "religion handlar bara om förnekelse och blindhet" då det är hans åsikt, kan du inte ta det så vad i helvete gör du på fragbite om du inte kan ta lite motargument mot din religion.
Och nej, det är inte en trend att "hata troende", däremot är det fler som överger sin tro eftersom många känner att de inte får något tillbaka av att tro och offra 1/3 av sitt liv på något som inte ens är bevisat. Skärp dig snälla lilla du innan folk dör av skratt.
BTW: såg att du skapade din användare här på fragbite -09 så gissar på att du fortfarande går i skolan och inte lärt dig så mycket än, märker det också på hur du skriver "Josefin Crafoord är het som fan. ", "...glöm dock inte att (halv)asiater är horor. När hon, trots oddsen, blivit kär i dig - så dumpa skiten ur horan ...", "trattskalle gör vad du själv vill. ", "#21 HAHAHHA " osv. i olika trådar här... är du ute efter att jävlas med folk, trolla eller är du bara korkad?
Men ändå så skriver du att du är Anti krist? (Ateist)
Kan du förklara det där för mig? :P
Edit:
Jag tror att Hare krishna och dem andra tar saker och ting som står ur Bibeln, som sedan finns uppskrivet på wiki.
Sedan orkade jag inte läsa din Wiki länk när den ändå inte verkar vara gemensam med bibeln.
Ingenting kan skapa sig själv, ditt snille!
Om man först inte finns, hur i Herrens namn ska man då kunna skapa sig själv?
Snacka om sjukt vrickad teori...skapade sig själv...
Dragit ihop sig till en massa av gravitationen?
1. Hur kommer det sig att just Solen blev till en brinnande himlakriopp?
2. Hur komemr det sig att massor kan dra ihop sig, när det enligt Big Bang-teorin all energi och massa bara utvidgade sig ifrån varann efter den inbillade hokuspokus-smällen?
Hmm...
Du vet väl att det anses ÖVERNATURLIGT enligt vår materriella vetenskap, att säga att något kan ha funnits för evigt...enligt vår materialistiska vetenskap så måste det finnas en ORSAK till allting....
Jag har ju redan gett dig 15 vetenskapliga motbevis mot Big Bang-myten:
http://www.fragbite.se/?thread ID=606642
OK?
http://wiki.ironchariots.org/i ndex.php?title=50_reasons_to_b elieve_in_god
#125 Har inget problem med det.
Religiös tro handlar om övertygelse!
LÄS PÅ!
Och din tro på att allas vår evige Skapare inte existerar, vad baserar du den på?
Hmm...
Slå upp vilken svensk ordbok som helst!
Tro = Religiös övertygelse
http://www.svenskaakademien.se /web/Ordlista.aspx
Står inget om någon religiös övertygelse där...?
BBC Horizon - What happened before the big bang.
Ger inga svar men dom har många teorier dom arbetar på.
Skaffa Nordstedts Ordbok...
Big Bluff har ju inte ens skett...
Snacka om att de fått det om bakfoten...
Bevis på att big bang inte har inträffat tack! Allt du har kommit med hittills är bara teorier, inget bevis.
Han snackar om att vi är så ologiska... men vart ligger logiken i "gud"?
Vart är logiken med att man behöver IQ för att skapa något?
Vart är logiken med att vi ska vara vegetarianer?
Liksom flera skämt samlat i ett stort skämt som kallas snilleblixt.
IQ-befriade hokuspokus-smällar saknar all kompetens och förmåga att skapa den ordning och lagbundenhet som universum visar...bara någon med fett mycket IQ kan ha fixat till allt!
Till och med för att skapa en fotboll krävs det en viss IQ för...för att inte tala om att skapa, konstruera och designa universum med alla dess galaxer, himlakroppar och livsformer!
Inte vilken nisse som helst som skulle ro i land med den uppgiften...
Att Norstedts svenska Ordbok beskriver tro på det sättet, säger en hel del...det är inte vilka blåbär som helst som har sammanställt Nordstedts Ordbok...
Bara de låter som en stor BIG-BLUFF!!!!!
Hur kan någon så stor, smart och mäktig man bara POFFA ut ur ingenstans? Någon måste ju ha skapat denna gud och för att skapa något sånt behövs de mycket IQ!!!
Det finns bara 1 svar på det här. Den mäktiga och eviga Hakka-Hakka har skapat gud!!!!!
LÄS PÅ LITE INNAN DU PRATAR!!!!
www.Retard.org - 20 BEVIS PÅ ATT GUD (BIG-BLUFF) INTE EXISTERAR!!!
Man kan ju inte uppstå ur intet! Och inget "vår herre är större än allt annat". För att skapa måste man ju finnas.
NoT_mOrE_ThAn_RiGhT?
Om allas vår Skapare skulle ha varit skapad av någon annan, så skulle det ju inte vara allas vår Skapare!
Faller ju på sin orimlighet, ditt snille!
Försök att fatta att Gud är EVIG (utan början eller slut), precis som vi själar (minigudar) är!
GUD och vi SJÄLAR är EVIGA andevarelser!
Uppfattat?
När inte ens energin någonsin har skapats eller kommer att förintas (Energiprincipen), vad i Herrens Namn är det då som får dig att tro att allas vår SKAPARE skulle ha skapats?
Snacka om SJUKT OLOGISKT!!!
När inte ens energin någonsin har skapats (Energiprincipen, Termodynamikens 1:a lag), vad får dig då att tro att Gud, som är källan till all energi, skulle ha skapats?
TÄNK OM, TÄNK RÄTT!
Och det är inte bara Gud och Hans materiella energier som är eviga, utan även vi minigudar, vi själar, som reinkarnerar från den ena fysiska kroppen tilld en andra, i liv efter liv!
ÄVEN VI SJÄLAR ÄR EVIGA!
Därför att vi har religionsfrihet i Sverige!
Helt korrekt!
Det som är evigt kan ju inte ha någon början eller slut!
Det är bara grejer här i den materiella världen som har en början, är skapade, och har ett slut, förintas, för att de är tidsbundna, medan vare sig Gud eller vi minigudar (själar) är tidsbundna, då vi består av den medvetna levande andliga energin!
Den akademiska ordboken är den rätta, nordstedts är en hop med både akademiskt korrekta ord och en del slang som inte ens är inskriven i Svenskan. Pwnd!
#145 Det är inte våran skapare, vi skapade sagan om "gud", du kan inte motbevisa det!
Det är inte gud som är evig, energin är evig!
Samt, vad hände innan Big bang och hur skapades det?
Säg något bevis för "gud".
#145 Du som kan så mycket om gud och hur allt skapades, hur skapades all energi som finns och hur gör man för att skapa mer?
Mitt bevis: INGEN har sett/träffat/hört honom, man har gjort SAGOR om hans liv.
Jag kan inte bevisa big bang, däremot tycker jag att det är mycket troligare än något som vem som helst kunnat komma på, d.v.s. gud!
Sedan hävdar de att den är funnen, inte att det är just den, de har inte ens tänkt att gräva ut den (eftersom de är rädda att det kan visa sig att det var en vanlig stor båt).
Btw: Om det står i bibeln att någon gjorde en ark och att den personen var helig eller att han hört från gud att han skulle bygga den, vem har sagt att den personen inte är en psykopatisk idiot som bara tror att han hört gud? nä juste! Inget bevis ändå ;)
Jo religion kom först och då va det en "gud" som skapade allt.. "Okej, vi kan inte förklara hur jorden skapades, så vi säger att det va gud.."
SEN kom big bang teorin, många år efter.
Därav, enligt din logik, så stämmer big bang teorin för att den uppstod så pass lång tid efter religionerna. :)
Det är därför "allas våran skapare" inte är allas våran skapare!!! Vad får dig att tro att denna "gud" är evig??? Han kan ju inte vara evig om han blev skapad av någon!!!
Snacka om SJUKT OLOGISKT!!!
Som jag nämde tidigare så måste ju någon ha skapat denna varelse du kallar gud?!?!?!?!
Och för att skapa något som har kunnat skapa allt detta måste ju krävas enormt mycket IQ!! Det är där som Hakka-Hakka kommer in!!
Bevis för detta finner du i länken jag posta tidigare!
TÄNK OM, TÄNK RÄTT!
Jesus kan ha funnits, men vad säger att han inte hallucinerade och hade någon psykisk sjukdom som gjorde så han inbillade sig allt för att sedan sprida detta till resten av befolkningen. Människor är för lättpåverkade, dom kan aldrig skapa sig en egen uppfattning om hur läget är.
#161 Jävla kristna arkeologer. Dom skulle fan kunna hitta en lerbit och säga att det är den ''HELIGA GRAAL!'' Nej. Vill ha mer bevis för att det är noaks ark..
*Ingen kommer att döda dig bara för att du dricker öl.
* Öl talar inte om för dig hur du ska ha sex.
* Öl har aldrig förosakat ett större krig.
* Man pådyvlar inte öl till minderåriga som inte kan tänka själva.
* När man dricker öl knackar man inte på hos andra för att försöka ge
dem ölen.
* Ingen har någonsin blivit bränd på bål, hängd eller torterad till döds
för att man gillat en speciell sorts öl.
* Man behöver inte vänta 2.000+ år på en andra öl.
* Det finns lagar mot ölreklam som ljuger.
* Man kan bevisa att man druckit öl.
* Om man ägnat sitt liv åt att dricka öl, finns det stödgrupper som
får en att sluta.
Därav, bibeln och arken... inget bevis! Om ens en teori!
När ska folk förstå att det inte finns "bevis" för gud..
Vi säger så här då, jag är gud. Nu finns det en gud alla tror på, tack för mig.
Energin är evig, ja, men vem är det som är energikällan?
Just precis, GUD!
GUD ÄGER!!!
Den enklaste lilla maskin kräver en medveten
intelligent operatör, och du tror att universum, som är den mest avancerade maskin som existerar, skapades utan en bakomliggande intelligent operatör?
Snacka om SJUKT OLOGISKT!
Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro att Gud har skapats?
Jag menar, är man ursprunget till allt, så kan man OMÖJLIGEN vara skapad av någon annan!
GUD är EVIG!
TÄNK OM, TÄNK RÄTT!
Bevisa det, tack!
All energi är EVIG!
Du känner väl till Energiprincipen, Termodynamikens 1:a lag?
Gud och Hans energier är alltså EVIGA, utan början, utan slut!
OK?
Bevis för att ingen träffat eller talat med Gud, tack!
När inte ens energin är skapad (Energiprincipen), vad i Herrens Namn är det då som får dig att tro att själva energikällan (Gud) är skapad?
GUD ÄR EVIG!
OK?
Om Gud hade varit skapad av någon annan, så skulle Han ju inte vara Gud!
Gud betyder SKAPAREN av allt och alla!
Skulle Gud själv ha varit skapad av någon annan, så skulle Han ju inte vara Skaparen av allt!
Förstår du?
Och för övrigt så är både Gud och vi minigudar (själar) EVIGA!
Kan inte finnas någon början eller slut på det andliga, vi är evighetsvarelser!
Och nej, universum är ingen maskin, tänker du så trångsynt att du kallar universum för en "maskin" så vet jag inte riktigt vad jag ska tro om dig egentligen. Det är ju jävligt ologiskt att universum är en "skapad maskin". Din logik är ju inte logik utan snarare det motsatta.
Om du säger att gud kan vara evig så kan jag säga att universum är evigt utan att behöva någon "gud", punkt slut. Du kan inte motbevisa det!
Bevisa att "gud" finns istället för att be oss att motbevisa det ;) Eftersom det inte finns bevis för gud.
Lägg fram bevis för att ens en endaste person har talat med eller träffat gud tack!
Varför säger du att inget i den materiella världen kan vara evigt och medan du säger att energi är evigt? Du vet väl att energi är en del av den "materiella" världen? you just pwnd yourself!
Kan du vara snäll och lägga fram bevis för att:
1. Gud är evig.
2. Vi har själar.
3. En andlig värld.
För det vet du väl att du måste ha bevis för att annars så ljuger du ju bara? Kom tillbaka till det här forumet när du växt upp och börja argumentera istället för att bara påpeka nonsens!
Tills det är bevisat så är detta sanningen:
1. Det finns ingen gud!
2. Vi har inga själar!
3. Det finns ingen andlig värld!
Och må du finna frid när du insett sanningen!
Jag argumenterade mot honom när han precis hade skapat sin profil "Fick en Snilleblixt", och gjort en tråd om att människan (homo erectus) var miljarder år gammal eller nåt liknande. Jag gav honom bevis efter bevis, men han vägrade acceptera fysiska bevis. Jag struntade i det till slut och tänkte att han borde tyna ut snart och ta en överdos när han inser att han har haft fel hela sitt liv.
Problemet är att han inte kan skilja på verklighet och fiktion. När normala människor vaknar ur en dröm så förstår vi efter någon sekund att vi precis drömde och att vi nu är inne i "den riktiga världen". Hare Krishna, och alla andra religiösa i väst, kan tyvärr inte skilja på fiktion och verklighet.
Låt han skapa trådar, låt han skrika på stan, låt han tro på vad han vill. Men svara för helvete inte på skiten. Era svar är bensin på hans jävla eld, det måste ni förstå! Ju mer ni argumenterar emot, desto mer kommer han triggas till att hålla på med det här.
ERA SVAR ÄR BENSIN PÅ HANS JÄVLA ELD, DET MÅSTE NI FÖRSTÅ!
Ville bara påminna dig!
Problemet ligger hos religiösa som försöker påtvinga andra sin tro utan att bevisa den.