Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Facebook som övervakning

Postat av grini den 26 Juli 2010, 12:28
40 kommentarer · 240 träffar
Jag har hört x antal gånger av vänner och bekanta och läst lite på internet om en myt om facebook. Det skulle vara att facebook idén kläcktes av en CIA agent och fick sedan sidan startad med hjälp av en ung tjej. Syftet var att man skulle kunna övervaka folk utan att de egentligen visste om det, vilket om man tänker efter är precis vad facebook kan göra.
De vet exakt vilka vänner du umgås med, vad du tycker om att göra på din fritid eller hela tiden, de vet var du befinner dig, de vet var du brukar käka lunch med dina polare, ALLT om dig!
De har också möjligheten att sälja dina bilder på facebook, så fort du lägger upp bilderna så ägs de inte längre av dig. De har laglig rätt till att sälja dina bilder och sedan köparen sälja de igen, får endast göra i ett led efter facebook dock.

Personligen har jag svårt att tro på det här, eftersom den officiella storyn om hur de skapades av Mark Zuckerberg efter "facemash", är väldigt trovärdig och legitim.
Kan tyvärr inte hitta några sidor nu på google efter storyn jag hört, fortsätter leta.

Till diskussionen, vad tror ni?
Föregående tråd

40 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 40 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..