1
Kostnad att laga en Sony Ericsson c905?
Postat av RaaFt den 26 Juli 2010, 00:04
4 kommentarer · 165 träffar
Hey boys
Min bror köpte en c905 men ledsnade på den eftersom det är så mycker på telefonen som vägrar fungera. Han använde den i ett år kanske sedan har den legat i ett skåp i ungefär ett år också.
Nu har han köpt en HTC Desire som han är helnöjd med.
Men till saken. Min egna telefon kastade in handuken häromdagen så jag stoppade in mitt sim-kort i brorsans gamla c905:a.
Men somsagt det är mycket som inte fungerar, är det någon som vet hur mycket det kan kosta att lämna in den på reperation?
Lista på det som inte fungerar:
- Högtalaren som man använder i samtal.
- Wi-fi fungerer inte alls (hittar inga nätverk)
- Bluetooth fungerar knappt
- Chassit är ramsnett och skjut-luckan är trög att öppna, fick ta rondellsågen och slipa ner kanterna ^^ Samma med linsskyddet
+ de vanliga Sony Ericsson felen, den startar om sig ibland och laddnings/headset kontakten glappar.
EDIT: Är det någon som vet hur man kollar om det finns garanti kvar?
Min bror köpte en c905 men ledsnade på den eftersom det är så mycker på telefonen som vägrar fungera. Han använde den i ett år kanske sedan har den legat i ett skåp i ungefär ett år också.
Nu har han köpt en HTC Desire som han är helnöjd med.
Men till saken. Min egna telefon kastade in handuken häromdagen så jag stoppade in mitt sim-kort i brorsans gamla c905:a.
Men somsagt det är mycket som inte fungerar, är det någon som vet hur mycket det kan kosta att lämna in den på reperation?
Lista på det som inte fungerar:
- Högtalaren som man använder i samtal.
- Wi-fi fungerer inte alls (hittar inga nätverk)
- Bluetooth fungerar knappt
- Chassit är ramsnett och skjut-luckan är trög att öppna, fick ta rondellsågen och slipa ner kanterna ^^ Samma med linsskyddet
+ de vanliga Sony Ericsson felen, den startar om sig ibland och laddnings/headset kontakten glappar.
EDIT: Är det någon som vet hur man kollar om det finns garanti kvar?