Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn hänger sig efter 5-15 min

Postat av MrPuto den 20 Juli 2010, 23:55
14 kommentarer · 594 träffar
Kommer hem en helt vanlig dag och tänkte sätta mig och surfa och lira. Men efter 5-15 min så hänger sig datorn och det enda som tyder på att den lever är rösterna i skype. Ibland så blinkar en rektangulär ruta med blåfärg, skärmen slocknar eller så hänger sig bara bilden. Så felet bör alltså vara grafikkortet? Jag har provat med att tagit ut grafikkortet, dammat av allt i datorn. Kollat så allting sitter fast ordentligt. Har virussökt datorn utan att hitta något och även installerat nya drivisar till grafikkortet. Har kollat i loggen på datorn och hittade ett fel ungefär samma tidpunkt som det inträffade och där står det Fel Sidebyside. Jag kollade mer noggrant på det och det stog något om AVG. Jag har nu provat att avlsuta AVG och just nu fungerar det, vet dock inte om det alltid kommer vara så. Har 9600 GT kort.

Kära fragbite, hjälp mig! Vad kan det vara för fel?

OT: Så här lyder de 2 felkoder jag hittat i loggen: Det gick inte att läsa prestandaräknarsträngarna som har definierats för språk-ID 01D. Win32-felkoden finns i datasektionens första DWORD.

och: Det gick inte att skapa aktiveringskontext för C:\\Program Files (x86)\\AVG\\AVG8\\avglvea.dll. Den beroende sammansättningen Microsoft.VC80.MFC,processorAr chitecture="amd64",publicKey Token="1fc8b3b9a1e18e3b",typ e="win32",version="8.0.5072 7.762" kunde inte hittas. Använd sxstrace.exe om du vill diagnostisera ytterligare.
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..