Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bluescreen. BIOS? Hjälp..

Postat av Krax4000 den 18 Juli 2010, 05:51
18 kommentarer · 203 träffar
Hej.

Det är så att jag behöver rätt mycket hjälp nu då jag inte är dator erfaren om hela datorn i sig förutom att spela på dom.

Problemet:

Sedan 3månader tillbaka har jag börjat få bluescreens. när det börja kunde det gå från 1 gång dag till 1 gång per veck,5 gånger per timme eller jaa, ni förstår.

Nu är det så att jag har fått bluescreens 20 gånger på mindre än 2-3 timmar och jag orkar inte mer då jag är mitt uppe i spel och jag förstör dels för mig själv och för andra och det är allmänt pissigt..

Jag har skaffat BlueScreenView och ska visa er vad "problemet" är ifall ni förstår er på dessa ord.

Har några olika fall till varför jag får bluescreens;

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQU AL

MEMORY_MANAGEMENT

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY _MEMORY

SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT _HANDLED

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

NTFS_FILE_SYSTEM

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dessa är dom olika anledningarna till varför jag får bluescreen (enligt bluescreenviewer)

Det är olika hela tiden. det kan var att jag surfar, kollar på film, spelar, eller bara startar datorn.

Virus? Nej, jag har inte virus. jag har rensat dator (inte formaterat) och virus scannat med AVG riktigt ofta och kollat alla mappar osv..

Jag är som sagt värdelös på datorer och förstår ingenting..

Köpte denna dator för cirka 1 år sen.

Processor: Intel(R) Core (TM)2Quad CPU Q8300 @ 2.50 Hz
Grafik kort:nVIDIA GeForce GTS250
64-Bitars Operativ system(w7)
2,00 ram
Modell: Komplett

Det är det viktigaste om datorn.

Hur som helst så är tråden sjukt lång och tråkig, varför skulle ni hjälpa en random? Hur som helst... Eran hjälp skulle uppskattas något så sjukligt enormt! Är det nån på stormscale horde så kan jag ge 5k~~ guld för en fungerande fortsättning, spelar ni inte wow? då har jag ett steam account och ge bort med 1.6 endast på.

Inte intresserade utav erbjudandena? Hoppas på karma och bara va allmänt snäll!

Så till hjälp: Hur löser jag denna plåga :(?

Tack i förhand..
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..