Tjeeeeee
Nu äre så att jag och några polare ska resa ner till Alanya nu i Augusti. Tänkte höra med er här på fragbite ifall det är någon som vart där och kan ge oss lite tips?
Vilka uteställen är bra, nån populär strand?
Jag undrar också om det är billigt med sprit där eller är det dyrt? Kan man som 19åring köpa med sig sprit ifrån flyget och ta in till turkiet? :)
Hjälp mig nu pojkar!
Puss på muttan!
Billigare o köpa sprit när du e i alanya. Måste vara 20 annars, men ibland kan det fungera
#2 billigare sprit på taxfreen än i affären
som 1# säger the doors + win :
så köp i turkiet och om ni vågar tar ni med lite sprit hem i väskorna. var berädda bara på att tullen kommer stå och ta er. kommer hem 4-5 grabbar ifrån en sliten resa i turkiet... de tar er.
var i aya napa i 9 dagar med 6 grabbar, alla tog sprit med sig hem utom jag och en till, då vi redan hade ett lager hemma så vi tyckte det kändes onödigt.
lyckosamt nog var det BARA oss två tullen slet tag i och gick igenom hela väskorna, öppnade presenter, och rev i smutstvätten.. så de kommer ta några av er räkna med det=)
Tycker själv att det är skumt men det va så det gick till =) men kanske är säkrare kontroller nu, även på taxfreen därnere gick det utmärkt att handla som 17-åring.
Ha de bra
Det här med sprit på planet, det är iaf 20 årsgräns såklart. Polarna hade köpt på sig en jävla massa och blev tagna i tullen, blev av med all sprit och fick böter på några tusen.
Bazooka 1L vodka 37.5% för 30 lira är fint :)
#27 Går till och med att fråga på dom småa affärerna som finns överallt :)
Var nästan för lätt att köpa annat än sprit
The Doors är lite mindre men mest svenska & norska flickor :D
Robin Hood har typ 4 våningar och för att komma längst upp kommer dom be dig att betala eller köpa en drink, men det räcker med att ha med en brud upp så kommer du upp gratis. Så var de iallafall när jag var där :) Men där är det mest turkar så skulle nog rekomendera The Doors men där blir det oftast smockfullt då det inte är lika stort som Robin Hood.
och skit i att vara med i "beachpartyt" de var sjukt jävla tråkigt, förutom en sak som var jävligt bra och de var ju att i princip bara svenska brudar & norska brudar drar dit :D
Kirra billiga biljetter så har du ju alkohol, mat, hyfsat drag + brudar för ett billigt pris! :D
Akta dig för att vara på latino club för länge bara, turkarna sväller upp stället runt 4 på natten.
Juste! Piccasso var en go pub, som vi gick till varje kväll i alla fall, mycket gratis öl/drinkar o goa chickz!
hängde på the doors varje kväll, grymt soft..
När du kommer till flygplatsen i antalya , så finns en taxfree där du kan handla sprit, och det rekommenderar jag starkt att du ska göra!
En flaska absolute 1 liter i olika smaker: 160kr!
I småaffärerna får du väl betala en 15-20 kr för en miller på flaska.
och ca 10-15 för en EFES 50cl.
En flaska captain morgan : 140kr!
I turkiet sen i alla olika affärer, så kostar det ca 100kr för en inhemsk 70cl sprit, 250 kr för en 70 cl absolute vodka!
Så du ser är det stor skillnad på priserna, så köp på flygplatsen i antalya!
På the doors så kostar en öl ca 50kr, en drink 95 och efter 12 så äre happy our så man får 2 st.. en shot 50kr.. Så sup dig riktigt full innan du drar dit, så slipper du bränna för mkt pengar där..
Kl 12 så börjar det ösa in folk på doors, och vid 00.30-01.00 så är det fullt jävla ös till kl 03.00 då det stänger!
Våga dansa och taffsa på brudarna, annars så kommer du inget få ;)
Kleopatrastranden är där ni vill vara på dagarna, Där finns det gott om babes och det är en chill strand f.ö. (Men det beror ju också på vilket hotell ni bor på)
Robin Hood
På kvällen skulle jag rekommendera Robin Hood, Robin Hood är ett 4 våningar högt partyplace med gott om brudar och allt möjligt.
Första våningen där man kommer finns det lite soffor mm. som man kan sitta och chilla i och ta en bärs/shot.
Andra våningen kommer jag inte riktigt ihåg vad det var men jag har för mig att det var ett dansgolv bara och lite annat.
Tredje våningen är nice eftersom att det är skön musik och det finns skummaskin osv.
Sist men inte minst har vi takvåningen och jag vill bara säga den var helt insane! Sjukt mycket folk och sjukt bra musik och riktigt mycket röj.
Jag vill påpeka också att det är olika "musikstilar" på varje våning.
Sen finns det annat som tex. James Dean (mycket svenskar) där är det också skön musik och röj.
Bellman är också nice, Bellman är bara hela klubben ett skitstort dansgolv där alla står och partajar.
Om du har mer frågor eller vill veta lite mer kan du skicka ett PM.
Tack!
The Doors > Robin Hood
Stället på Robin hoods baksida som förkrök och sen till Robin hood för utgång. På förkröket tar du en fishbowl som du prutar ner till 60 lire, sen säger du att det är för lite alkohol i den varje gång dom fyllt på, då häller dom på mer.
Krams
Btw, snacka med Viktor. Han var där för någon vecka sedan.
Inte lönt att ta med sig sprit till turkiet då en stor stark på krogen kostar 6kr, säkert billigare i affären.
Hur tänkte du egentligen där? djupt bajs? Det heter dipshit.
#0 The Doors har jag hört mycket bra om från bekanta, precis som många andra säger här i tråden.
Ang. priser: jag jämförde priset på en Absolut Vodka (70 cl) i Sverige och på ett super market där, och det kostade lika mkt i princip (240-250 kr)
Nej, men du är nog dum i huvet. Var där för någon vecka sedan, beställde 4L sprit på planet... dem vi åkte med hade happy hour erbjudande, ta 4st betala för 3. 1L vodka kostade 129:-... det blir 97kr flaskan för 1L. Du får INTE det billigare i turkiet... där är bra sprit dyr. Så isåfall får du dricka deras skitsprit.
Tyckte där var riktigt mycket killar nere i Turkiet, lite tråkigt. Dock är det inte värst svårt att hitta ett ragg på Crazy Horse eller The Doors, mycket skandinaver.
Vid hamnen, där alla klubbar ligger, så ligger alla i princip bredvid varandra, bara springa in och se vilken ni gillar, ingen är så kass att man inte kan vara där.
Finns en, som ingen här har nämnt skulle jag tro, som är grym!
den ligger i samma byggnad som The Doors, fast på sidan, upp mot gatan, typ 20 meter, kanske 30 max, minns inte så bra.
Vi har varit där två gånger och såg den klubben sista dagen vi var där!
Någon som vet vilken jag menar? den var iaf sjukt nice!
Skulle säga att bästa stället var The Doors.
The Doors är fruktansvärt najs
Pick your choice :)
Hur ser det ut på drogfronten då? Är det kvalité på grejerna? Pris?
Finns det många strippklubbar? Vad kostar en privatdans osv!?!
Att allting stänger 3 är katastrof. Det enda positiva med det är att man är relativt pigg dagen efter. Att åka till alternativen utanför stan som har öppet längre (auditorium) är ingen idé, för de suger.
Det absolut värsta med att klubbarna stänger kl 3, är att det inte drar igång förrän 1 typ. Hade det varit igång från kl 23, så hade det funkat men nu blir det bara trist!
För övrigt är The Doors kul, men väldigt fnaskigt. Folk som strular och nästan knullar överallt.
Ett litet mer vuxet alternativ är Havana Club, som kan vara jävligt roligt. Lite mer blandade nationaliteter där.. ryssar, holländare etc.
The doors är som sagt enbart skandinavier.