Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Anmäld, förhör?

Postat av Maskinen den 12 Juli 2010, 23:25
17 kommentarer · 278 träffar
Tjena!

Tog tåget till båstad igår, skulle sova hos min kompis och sedan dra till Madison. Åkte själv och lite längre fram i tåget satt några fjortistjejer, när tåget stannar står där två poliser. Tänkte inte så mycket på det och poliserna gick fram till tjejerna och kollade deras väskor osv.

Min mamma hade fyllt en absolut vodka flaska med hemmagjord flädersaft som jag skulle ta med till min kompis som en liten "present" till föräldrarna. När jag ska fram till cykeln jag ska ta trillar denna flaskan ut och jag får allas uppmärksamhet. Ja det var verkligen fläderblomssaft vilket jag sa till dem, de luktade till och med på flaska och sa att det var fläderblomssaft. En polis går fram till mig och börjar rota i min väska. Jag blir sjukt nervös och försöker låtsas som ingenting och försöker låsa upp cykeln.

Han frågar vad jag har i väskan, jag säger lite kläder och sånt bara. Då säger han: Okej Kalle (kan vi kalla mig) om vi börjar om från börjar, vad har du i väskan?

Jag blir sjukt nervös och förstår att han har hittat ölen så jag säger att jag har 4 öl och blablabla han häller ut dem framför mig och ringer min mamma, precis innan han ska släppa mig säger han att jag har blivit anmäld och ska förmodligen in på förhör.

Så, jag har läst lagarna jag bröt mot men fattar inte mycket. Får man inte lov att bära 4st öl under 18 år? Om jag ska på förhör, vad kan hända? Fördröjt körkort? Har aldrig blivit anmäld förr eller något sånt.

Förövrigt ska jag fylla 16 (94)

Här är lagarna (tror jag)

1 § Sprit, alkoholdrycker och mäsk som har varit föremål för brott enligt denna lag eller deras värde samt utbyte av sådant brott skall förklaras förverkade. Detsamma gäller vad någon har tagit emot som ersättning för kostnader i samband med ett sådant brott, eller värdet av det mottagna, om mottagandet utgör brott enligt denna lag. Förverkande av alkoholdrycker kan ske även hos den som är fri från ansvar för brottet enligt 10 kap. 9 § andra stycket. Lag (2005:307).

3 § Förordnande om förverkande enligt 1 eller 2 § skall inte meddelas, om det skulle vara uppenbart oskäligt. Lag (2005:307).

Skrev lite klyddigt men orkar inte mer än så.
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..