Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Frågor om att jogga

Postat av Cenz0r den 8 Juli 2010, 11:21
15 kommentarer · 68 träffar
God middag FB!

Nu är det såhär att jag är intresserad av att börja jogga regelbundet då jag skulle vilja gå ner lite i vikt.

I mitt område har jag 2 löp-slingor. En på 3km och en på 4,5 km. Problemet är att jag många gånger har hört att man måste vara aktiv i åtminstone 20 minuter för att det ska ge effekt, och 3 km avverkas ju på ungefär 15 min, medans 4,5 km går på kanske 25 min.

Ifall jag ska springa 3km kommer jag nog att göra det 3 ggr i veckan. Ska jag välja att springa 4,5 km kommer jag nog göra det 2 ggr i veckan. Med lite enkel huvudräkning har jag kommit fram till att båda ger 9km i veckan.

Så vad jag egentligen vill fråga är: Vilket av alternativen ger bäst effekt? Eller är dem lika bra?

Btw, är det också sant att man får bättre effekt ifall man springer på tom mage, dvs innan man har ätit frukost?

Tack på förhand.
Cenzor
Föregående tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar