God middag FB!
Nu är det såhär att jag är intresserad av att börja jogga regelbundet då jag skulle vilja gå ner lite i vikt.
I mitt område har jag 2 löp-slingor. En på 3km och en på 4,5 km. Problemet är att jag många gånger har hört att man måste vara aktiv i åtminstone 20 minuter för att det ska ge effekt, och 3 km avverkas ju på ungefär 15 min, medans 4,5 km går på kanske 25 min.
Ifall jag ska springa 3km kommer jag nog att göra det 3 ggr i veckan. Ska jag välja att springa 4,5 km kommer jag nog göra det 2 ggr i veckan. Med lite enkel huvudräkning har jag kommit fram till att båda ger 9km i veckan.
Så vad jag egentligen vill fråga är: Vilket av alternativen ger bäst effekt? Eller är dem lika bra?
Btw, är det också sant att man får bättre effekt ifall man springer på tom mage, dvs innan man har ätit frukost?
Tack på förhand.
Cenzor
Minsta lilla aktivitet kommer att öka din kaloriförbrukning vilket resulterar i större ätspann. Äter du mindre än vad du gör av med så går du ner i vikt. Därför ska du välja det som tar längst tid.
Jag skulle rekommendera att springa 3km i relativt fort tempo 3 gånger i veckan då pulsen blir högre och fler kalorier förbrukas, lyssna inte på #5. #4 Har väl en bra idé då den ger högre kaloriförbrukning.
Det går även att gå ner i vikt genom att ligga i sängen hela dagen men då får man inte äta lika mycket osv.
Mitt tips är att gymma utan att jogga, men det är bara vad som funkar bra för mig. Dessutom blir det lättare om man räknar kalorier.
Om det där att man ska springa på tom mage är bshit. Ät mycket kolhydrater så att du kan bygga muskler som i sin tur bränner fett.
Pulsträning: http://www.gangsport.com/t2p.a sp?p=95719
Placera den framför tvn, sätt på någon bra film och kör i 1 h morgon och kväll och du kommer få resultat.
Det är också viktigt att du inte småäter (kvällsäter)
Du ska äta frukost, lunch och middag.
Jag förstår, men det finns billigare ofc, du borde kolla runt efter sånna det är verkligen värt det.