Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Konstig CSN utbetalning

Postat av hogen den 6 Juli 2010, 18:51
4 kommentarer · 278 träffar
Hej fragbite,

nu är det som så att jag fick hem ett brev från min bank, där jag såg att CSN har betalat ut 4,200kr till mig, pengar jag verkligen inte ska ha.

Historien lyder såhär:

Efter 2,5 år på gymnasiet, med relativt skitna betyg från 2an, bestämde jag mig för att hoppa av och plugga vidare på en folkhögskola. Sen i jul, 2010, har jag knappt varit i skolan över huvud taget. Inte fått ett öre från CSN, vilket är förståligt. När jag sen bestämde mig för att hoppa av, och gjorde det officiellt fick jag hem ett par brev från CSN där dom nämner att jag kanske blir betalningsskyldig, för att jag fått pengar jag inte ska ha, ja ni som skolkar knows the drill. Dock har jag inte fått något brev om att jag ska betala tillbaka något, tror heller inte jag kommer behöva göra det med tanke på att jag inte fått några pengar. Men nu till det skumma, jag fick reda på nu den 10e Juni att jag blivit antagen till skolan, och att jag ska betala ut 200kr till folkhögskolan ifall jag vill ha min plats, senast den 20e. Betalade in runt den 15e,16e. Och nu fick jag hem ett brev från banken, där det står att CSN har betalat ut 4,200kr till mig den 10e Juni, 2010.

Om det nu är så att dom gjort något knasigt, så vill jag heller inte ringa, för man kanske kan mygla sig igenom det här lite fult och behålla pengarna. Jag vill heller inte använda pengarna, ifall jag blir betalningsskyldig i framtiden.

Någon som varit med om det här innan, eller har du en aning om vart dom här pengarna kommer ifrån, och varför?

Tacksam för alla, SERIÖSA svar.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..