Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp! [DATORKUNNIGA]

Postat av xque den 6 Juli 2010, 00:39
19 kommentarer · 174 träffar
Hej alla på fragbite som ser denna tråd, det är såhär att jag har en ny burk som nu innehåller windows 7.

För att göra denna historien kort så kommer inte jag skriva allt som jag har gjort med daton osv.

Men den kom med windows 7 och så skulle jag formatera till windows xp 64-bit så fick jag en bluescreen att jag hade virus etc. Fast det var dagen efter jag fick datorn så det kan inte vara virus. Men så testade jag att formatera om med windows 7 skivan som man fick med daton.

Så när jag hade formaterat klart daton så testade jag att installera windows xp igen fast ne... det gick inte. Så då efter det så testade jag att installera xp fast inte från boot så skrev jag in min key och allt så fungerade det inte heller....

Så nu när jag startar daton så startar den inte helt utan när man bootar så kommer det framm tre olika alternativ som man måste välja emellan för att kunna starta daton.

Det är ett alternativ som det står såhär "starta med ett annat operativsystem" eller liknande. Ett annat alternetiv är "Windows 7" och de sista alternativet så står det såhär "forstätt installationen på windows xp 64-bit" men när man bootar med den så står det att en fil fattas.

Så frågan är om man kan göra så att den bootar bara med windows 7 för att jag har formaterat och har bara windows 7 på en hårddisk och de andra är tomma. Fast det kommer alternativ enyway!

Daton innehåller en i5 propp, hitachi 1TB, 6GB DDR3 RAM, och NVIDIA 220 GT, moderkortet är ett fabriks moderkort från MSI som är ett fudjitsu simens moderkort, Men hade en fudjitsu simens dator innan men fick ej samma problem så har varit irriterad tre dagar nu för att få det att fungera och jag har testat en massa hundra olika saker.

Ställ gjärna frågor!

Tack på förhand! (seriösa svar uppskattas)
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..