Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Beslutsångest inför gymnasiet!

Postat av LippanXtur den 3 Juli 2010, 21:34
23 kommentarer · 346 träffar
Hej!
Jag har ett stort problem angående gymnasievalet. Jag har i nuläget valt Natur-Natur linjen som 1:a val, som jag förövrigt kommit in på. Jag vet att natur är den tuffaste linjen utav dem alla och att det krävs mycket för att klara av 3 år med bra betyg.

Mitt dilemma ligger i att jag är mer intresserad av att arbeta inom IT-branschen i framtiden och vet därför inte vilket utav de två linjerna jag skall välja. Mycket står på spel och jag vill gärna ha en bra framtid där jag är ekonomiskt oberoende och lever gott.
Finns det goda framtidsutsikter inom IT, eller ska jag satsa på att gå ut natur med 15 i snittpoäng och sedan plugga vidare på KTH ?

Jag behöver tips på vad man kan bli i framtida yrken efter ett långt studerande på KTH ?
Det verkar för mig lättare att gå IT linjen --> Få bra betyg --> Få jobb på ett bra företag --> Tjäna bra med pengar ?
Eller
Gå Natur-Natur --> Plugga vidare på KTH eller annat universitet --> Tjäna grova stålar?

Hur ser era framtidsplaner ut och vad har ni för mål med livet ?

Tack på förhand!

Universitet ?

39 personer har röstat
Föregående tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..