Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Har också haft drömmar där jag försöker slå någon för att försvara mig, men armarna rör sig skitlångsamt.
Förklarade detta för en kompis som är psykologistudent, han sa att det är pg.a en del av hjärnan (förlängda märgen) vilas en bit i taget, och därför är kroppen fortfarande vid medvetande, det man egentligen känner är att man försöker röra på sig men är insnord i täcket eller slår ner i sängen, eller att man är i så djup sömn att armarna är avdomnade.
Då tolkar tydligen hjärnan det som att man hindras på något sätt, och det vävs in i drömmen. Rätt inressant imo.
Det kan ju även anpassas till din dröm där du springer långsamt :)
Samma sak för mig, skulle slåss med en kille men hade en fet jävla jacka på mig så kunde bara dodga han slag o kunde inte slå tillbaks :P jävligt äckligt va de...
hhahahjahahAHAHAHAHA jag satt och kolla runt här , så hittade jag denna tråd.
Så¨läser jag #9ans kommentar.
(är rätt trött, har mina anledningar)
så läser jag tratt jevel
¨fy fan va jag knäckte mig totalt hahahAHAH
tack för ett gott skratt #9
nej... när man kommer in i REM sömnen aka där man drömmer, så unsöndrar hjärnan ngt ämne i kroppen som stänger av nerverna typ, så att man inte rör sig när man drömmer. det är inte täcke eller något utan det är era hjärnor, den projicerar drömmen och den styr vad som händer.
med träning så kan man lära sig styra drömmarna och man kan göra vad man vill eftersom det är ens egen hjärna som gör drömmarna, det vet jag för jag kan det. ibland när jag sover så fattar jag att det är en dröm och då kan jag styra den, jag är medveten i drömmen att jag egentligen ligger i min säng och sover och sånt, skitcoolt är det!
lucid dreaming/klar drömmar kallas det.
#21 mina 2 senaste drömmar jag kommer ihåg så kom jag på att jag var i en dröm, en var jag i skolan och liksom tittade efter detaljer för o se om jag verkligen inte var vaken, sjukt tyckte jag sen
Har likadant, och det som är ännu mer intressant är att jag nu har haft samma dröm 5-6 gånger där EXAKT samma saker händer, men det slutar med att olika personer dyker upp i slutet varje gång. Rätt ballt faktiskt, slutar alltid med att jag ramlar ner från ett höghus och vaknar på vägen ner xD Och kutandet går lååååååååångsamt vill jag lova
Man borde typ spela in när man berättar ngn berättelse & sen ligga & sova med berättelsen spelandes i headset, man borde nog drömma om berättelsen, sen typ efter ett tag så säger man, vakna vakna vakna!!
Borde prövas:)
#27, det skulle kunna funka. Det fungerar iallafall med musik! Säg att du startar en eller några få låtar och låter dom gå under natten, då bör du nästan kunna låtarna utantill när du vaknat. Det har lyckats på mig iallafall, rätt ballt imo ^^,
hade en sjukt irriterande dröm att ja var längre än va min dusch kan gå max uppåt, ja kände att vattnet sprutade rakt på huvudet å ja tog den högre å högre men sen till slut var ja LÄNGRE än va duschen kunde gå max :(
visste inte hur ja skulle duscha sen vaknade ja :D:D ^,^ ^,^ ^,^
ont: springer inte i drömmar konstigt nog :S ja har aldri haf den där drömmen att ngn jävel springer efter mig eller jagar mig :)
dock har ja detta:
Ett bi surrar runt mig ( i drömmen ) sen precis ´innan den sticker mig så vaknar ja, sen hör ja surret fortfarande å tror den finns i verkligheten sen vågar ja inte somna om på ett tag :( :P
#33, jo jag har inte sagt något om att det inte funkar då jag själv brukar sova med musik :P Personligen tycker jag det är grymt att somna till musik ^^ Men smaken är som baken
Måste bara berätta om en dröm jag hade flera gånger för 1-2 månader sen när jag var sjuk (då drömmerman mkt lr ialf jag)
Jag typ ramlar ner i ett rör och det är spikar och vassa saker på kanterna jag ramlar ner där och skär mej på grejerna och det håller på jätte länge sen längst ner ligger det massor av vassa grejer sprutor, spikar, knivar osv osv och innan jag landar vaknar jag.
Kan tillägga att jag såg saw den kvällen den dära när en tjej ska letar efter en nyckel vid massor av sprutor.
#39, när brukar du gå och lägga dig på kvällarna? Dom gångerna jag har stöst chans att komma ihåg en dröm ifrån så har jag somnat innan 10 på kvällarna. REM sömnen som den heter, tror jag, håller väl på från det att man somnat till 00.00 eller något liknande. Har för mig att jag läst det någonstans xD
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Ja man blir långsammare, iallafall jag med :)
Wierd :(
Förklarade detta för en kompis som är psykologistudent, han sa att det är pg.a en del av hjärnan (förlängda märgen) vilas en bit i taget, och därför är kroppen fortfarande vid medvetande, det man egentligen känner är att man försöker röra på sig men är insnord i täcket eller slår ner i sängen, eller att man är i så djup sömn att armarna är avdomnade.
Då tolkar tydligen hjärnan det som att man hindras på något sätt, och det vävs in i drömmen. Rätt inressant imo.
Det kan ju även anpassas till din dröm där du springer långsamt :)
Så¨läser jag #9ans kommentar.
(är rätt trött, har mina anledningar)
så läser jag tratt jevel
¨fy fan va jag knäckte mig totalt hahahAHAH
tack för ett gott skratt #9
OnT: Vet faktiskt inte om jag är slöare :/ Kommer i stort sett aldrig ihåg vad jag drömmer vilket är lite tråkigt.
med träning så kan man lära sig styra drömmarna och man kan göra vad man vill eftersom det är ens egen hjärna som gör drömmarna, det vet jag för jag kan det. ibland när jag sover så fattar jag att det är en dröm och då kan jag styra den, jag är medveten i drömmen att jag egentligen ligger i min säng och sover och sånt, skitcoolt är det!
lucid dreaming/klar drömmar kallas det.
Rätt coolt faktiskt! fast händer dock inte så ofta nu för tiden, var mer när jag var mindre!
#21 Har kunnat göra typ så 2 ggr, fattat att de e en dröm & så har jag försökt vakna, & då har jag vaknat!:D
Man borde typ spela in när man berättar ngn berättelse & sen ligga & sova med berättelsen spelandes i headset, man borde nog drömma om berättelsen, sen typ efter ett tag så säger man, vakna vakna vakna!!
Borde prövas:)
http://www.youtube.com/watch?v =5alRcPSkXKA
Wallraff - Hans Af Claes - Hasses filmidé
Det är ju inte jag som berättar då men det kanske funkar & det vore en FEEET dröm:D
visste inte hur ja skulle duscha sen vaknade ja :D:D ^,^ ^,^ ^,^
ont: springer inte i drömmar konstigt nog :S ja har aldri haf den där drömmen att ngn jävel springer efter mig eller jagar mig :)
dock har ja detta:
Ett bi surrar runt mig ( i drömmen ) sen precis ´innan den sticker mig så vaknar ja, sen hör ja surret fortfarande å tror den finns i verkligheten sen vågar ja inte somna om på ett tag :( :P
Man kan ju ha lågt ljud på & vara väldigt trött:D
Kolla på 6an under natten, så dåliga program att du kmr bli trött!
Våra värsta år, gamla knight rider, cheers, funkar super imo:)
Jag typ ramlar ner i ett rör och det är spikar och vassa saker på kanterna jag ramlar ner där och skär mej på grejerna och det håller på jätte länge sen längst ner ligger det massor av vassa grejer sprutor, spikar, knivar osv osv och innan jag landar vaknar jag.
Kan tillägga att jag såg saw den kvällen den dära när en tjej ska letar efter en nyckel vid massor av sprutor.
#31, ja det är la nästan det värsta... att skiten aldrig tar slut :P
Varför pratar du för mig haha :(
mysiga encounters