1
iPhone, spräckt skärm
Postat av HAZARD den 2 Juli 2010, 21:03
4 kommentarer · 152 träffar
Tja.
Har haft min iPhone 3G sen april 2009 och har haft den sen dess utan någon märkbar skrapa, men idag när jag skulle ta ut hörlurarna utanför mitt hus så tappade jag den rakt ner i marken, den landade med skärmen neråt och till min fasa så märker jag att hela skärmen är spräckt, ungefär så här:
http://hd.se/multimedia/dynami c/00365/Trasig_Iphone_365974d. jpg
Mobilen fungerar perfekt fortfarande men man ser knappt vad folk skriver på SMS osv.
Jag var i en Telenorbutik och de sa att det kommer kosta 600 spänn i självrisk och ta ungefär 2 veckor att laga (kanske får en helt ny istället, beror på vad servicestället säger).
Nu till mitt dilemma, jag ska resa den 26 juli och vara borta i 2-3 veckor, tror ni att jag har fått en ny alternativt lagad mobil innan dess om jag lämnar in den nu i helgen (så den skickas på måndag)?
Är det någon som har erfarenheter av Telenors försäkringsbolag?
Har sån jävla ångest, vill verkligen ha min mobil till resan men jag är rädd att det kommer ta längre än 2 veckor då det är semestertider nu (folk skickar in mer mobiler som är sönder eftersom de antagligen festar mer, de som jobbar på stället har semester osv).
Vet att detta inte är någon tråd som folk gillar och kommer att kommentera mycket i men hoppas att få i alla fall en vettig kommentar.. vad hade ni gjort i mitt läge?
Har haft min iPhone 3G sen april 2009 och har haft den sen dess utan någon märkbar skrapa, men idag när jag skulle ta ut hörlurarna utanför mitt hus så tappade jag den rakt ner i marken, den landade med skärmen neråt och till min fasa så märker jag att hela skärmen är spräckt, ungefär så här:
http://hd.se/multimedia/dynami c/00365/Trasig_Iphone_365974d. jpg
Mobilen fungerar perfekt fortfarande men man ser knappt vad folk skriver på SMS osv.
Jag var i en Telenorbutik och de sa att det kommer kosta 600 spänn i självrisk och ta ungefär 2 veckor att laga (kanske får en helt ny istället, beror på vad servicestället säger).
Nu till mitt dilemma, jag ska resa den 26 juli och vara borta i 2-3 veckor, tror ni att jag har fått en ny alternativt lagad mobil innan dess om jag lämnar in den nu i helgen (så den skickas på måndag)?
Är det någon som har erfarenheter av Telenors försäkringsbolag?
Har sån jävla ångest, vill verkligen ha min mobil till resan men jag är rädd att det kommer ta längre än 2 veckor då det är semestertider nu (folk skickar in mer mobiler som är sönder eftersom de antagligen festar mer, de som jobbar på stället har semester osv).
Vet att detta inte är någon tråd som folk gillar och kommer att kommentera mycket i men hoppas att få i alla fall en vettig kommentar.. vad hade ni gjort i mitt läge?






