Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min telefon tar inte emot SMS/Samtal

Postat av Megaman1 den 13 Juni 2010, 18:03
5 kommentarer · 149 träffar
Hej Fragbite!

Har en iPhone 2G importerad ifrån USA sen då den var som ny!
Eftersom den var köpt i USA kunde den inte läsa svenska sim-kort, samt ha svensklayout så den är Jailbreakad med OS 3.1 och den har funkat perfekt tills för ca en vecka sen.

Jag kan ringa och SMSa till folk utan några som helst problem (när jag har pengar vill säga).

Men när någon ringer till mig kommer dom till röstbrevlåda, och SMSen kommer från 30min - 24h efteråt.

Det var 2års garanti på telefonen men eftersom jag köpte den när den var ny (och dessutom i USA) så har garantin gått ut och jag hade inte heller haft råd att åka till USA och lämna in den.

Jag har återställt den 4 gånger (varav 1-2 för att operativsystemet krånglade), och det är INTE sim-kortet det är fel på, för jag testade att sätta i min flickväns sim-kort i iPhonen och mitt sim-kort i hennes Sony Ericsson och så kunde mitt sim-kort ta emot SMS men inte hennes. Det är alltså iPhonen som stänger av mottagningen, kan man säga.

Diskussion: Har ni haft liknande problem?, och hur gjorde ni i så fall för att åtgärda problemet?
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..